League of Legends

Két karakter is “megszűnik létezni” a kompetitív meta miatt

Cloud - Igrici Áron - 6 éve Címkék: Azir, Galio,

A profik teljesítménye újból rányomta a pecsétjét a League of Legends-re.

Igen, megint Galio és Azir van terítéken, ahogy az előző hónapokban folyamatosan. Ennek az oka nem más, mint a kompetitív érában betöltött szerepük. Ez a két karakter meglehetősen divatos a profik körében, olyannyira, hogy már-már unalmassá kezdenek válni a középső ösvény hősválasztásai. A Riot Games célja, hogy minél többen nézzék és élvezzék a közvetítéseket, így a diverzitás fényében újabb nerffel lepi meg a Galio és Azir maineket a 8.5-ös ciklusban. Ezeknek a módosításoknak teljes mértékben a profi meta megváltoztatása a célja, a mezei Solo Queue ranglistákat ugyanis közel sem vezeti ez a két karakter.

És nem is lesznek meghatározóak, ha így folytatódik, ugyanis a legújabb PBE frissítés alapján teljesen ellehetetlenülnek majd egy időre. Azir jelenleg az egyik legrosszabbul teljesítő mides az élő szervereken, átlagosan a mérkőzéseinek 48%-át nyeri csak meg, s emellé alig választják, összesen 4%-os a választási aránya. Kevesen játsszák, rosszul teljesít, meglepő, hogy erre még egy nerf érkezik.

Arról nem is beszélve, hogy talán a League of Legends egyik legbonyolultabb karakteréről beszélünk. Nem egyszerű megtanulni, a mesterévé válni pedig nagyon hosszú idő. Aki éppen erre szánta el magát a napokban, az a következő bekezdésnek nem fog örülni.

A Sand Soldier-ek (Homok Katonák) alapsebzése szignifikánsan csökkent, első szinten 10 sebzést veszítettek, a kimaxolt képesség esetében pedig 30-at. Mivel eköré a képesség köré épül Azir teljes képességtára, mondhatjuk, hogy egy jó időre kicsinálták a profi érán kívül amúgy sem sziporkázó hőst.

Galio változtatásait valamivel könnyebb megérteni. A Solo Queue teljesítménye egészen elfogadható, s mindemellett a profik között is dominál. Ilyen mutatókkal könnyebb eladni a közösségnek, hogy nerfet igényel a hős. Sőt, ha az amatőr teljesítményt nézzük, az elmúlt fél évben most teljesít a legjobban, a karakternek jelenleg 51%-os győzelmi aránya van. Persze ettől még távol áll a csúcson teljesítő 54%-os győzelmi aránnyal rendelkező hősöktől, de összességében stabilnak tekinthető.

Viszont Galio tündöklésének valószínűleg befellegzett, ugyanis a rá érkező nerf talán még komolyabb, mint Azir esetében. A PBE-n található 8.5-ös ciklusban ugyanis a Riot megdobta a Winds of War (Q) képességének töltési idejét és mana költségét. Itt is az a helyzet, mint Azirnál, hogy ott támadja őt a fejlesztőcsapat ahol a legjobban fáj, az alap képességnél. Galio esetében ez a spell a mindenség, ha az ösvényfázist tekintjük. Ezzel tud effektíven farmolni, valamint ellehetetleníteni az ellenfeleket. Mostantól mindezt sokkal több manáért és ritkábban teheti meg, ami a kisebb szinteken játszó Galio játékosoknak még jobban fog fájni, ugyanis az alacsonyabb ELO-n játszó játékosoknak egyébként is nehezebben megy a mana háztartás és a töltési idők kezelése, mint egy Challanger játékosnak.

Galio és Azir tehát rendesen meg fogja érezni a jövőhéten érkező 8.5-ös frissítést. Ha nagyon túllőnének a célon a Riotnál, a változtatás lehetőségét fenntartva valószínűleg a jövőben érkezhet egy kis finomhangolás a karakterekre, de addig is el kell fogadnunk, hogy a Tier listán lejjebb csúszik ez a két hős és a választási arányuk rendesen megcsappan.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva