Counter Strike

7v5 a támadóknak – Ezek miatt könnyebb Terrornak lenni a CS:GO-ban


Bár a meccseken nagy átlagban kiegyenlített a mezőny, az élet mégis támadó oldalon egyszerűbb. Íme a bizonyítékok.

Ha a legutóbbi nagyverseny, az IEM Katowice statisztikáiból indulunk ki, a hét versenypálya közül 4-en a CT, 3-on a Terror csapatok nyertek többet. A nyert körök számát elnézve tehát kiegyenlítettnek tűnik a játék:

Cache, Cobblestone, Inferno, Mirage és Overpass szinte teljesen 50-50 mapok, az a pár százaléknyi különbség szinte elenyésző. Train és Nuke terepén kicsit elbillent ugyan a mérleg nyelve, de az egyik a CT-k, a másik a Terrorok felé, szóval szépen kiegyenlítik egymást. Bár a statisztikákban béke és egyenlőség uralkodik, a CT és a Terror oldal bizony korántsem egyenlőek.

A CT-k előnyeiből kevesebb van, de ezek elég erősek:

  • Előnyösebb pozik, semmi stressz. A bombás pályák jellegéből fakadóan a CT-k csak várnak és figyelnek. Nem sietnek sehova, védik a lerakókat és egyből elfoglalhatják az előnyösebb pozíciókat.
  • Alappisztolyuk sokkal jobb a Terroroknál. Az USP-vel rendre több kill születik minden versenyen, ezzel a pisztolykörök és az Anti-ECO körök igazi rémálommá válnak a Terror oldalnak.
  • Plusz egy győzelmi opció a körön belül. Ha leirtják egymást a felek, az nyer aki életben maradt ezt tudjuk. a bomba ugyanez, vagy berobban vagy felszedik. De a CT-k nyerhetnek az idő lejártával is, ami versenyen gyakran be is következik.
  • Pénznullázás az idő lejártakor. A fent említett plusz győzelmi opció ráadásul mind közül a legdurvább, ugyanis ilyenkor az életben maradt Terrorok nem kapnak pénzt a következő körre. Ha az idő lejárta utáni pár másodpercben sikerül ellőni kezükből a fegyvert, az a legdurvább. Se kimentés, se pénz a következő körben.
  • Nekik elég a kiskevó is. A CT oldalon gyakran felesleges megvenni 1000$-ért a teljes páncélt, elég a 650$-os változat is. Hiszen az AK fejes mindenképp halállal végződik, nem segít rajta a sisak, ezért megvenni sem érdemes a legtöbbször.

A Terrorok előnyeit viszont felsorolni is nehéz, annyi van. Apróságok, de összességében talán durvábbak, mint a CT előnyök:

  • A játék legerősebb fegyvere az övék. Igen az AK-47 az említett erőgép, amit ha látnak a földön, a CT-k is azonnal felvesznek. Csak 2700 dollár, mégis egygolyós fejest oszt, távolra is pontos és megvan a 30-as tár is. Főnyeremény és kész.
  • Olcsóbb felszerelés. Az AK 2700-as ára az M4-esekhez képest már magában nagy előny, de van itt még más is. Hiszen a molotov 400$, míg a másik oldalon a gyújtó már 600-ba kerül. A CT-k éppen ezért ritkábban is vesznek ilyesmit, a másfélszeres árat már meg kell gondolni. Illetve ne felejtsük el, a bomba élesítéséhez semmi extra felszerelést nem kell venni, míg a CT-knek bizony ott a defuse kit, ami egyszerűen kötelező.
  • Plusz pénz még bukott körnél is. Ha bukják is a kört, de előtte lement a bomba, az +800$ dollár minden egyes csapattagnak. A CT-knek ilyen álmaikban sincs, hogy abban a körben ahol az ellenfél nem rak bombát, plusz pénzt kapjanak.
  • Létszámfölény, bármit is csinálnak. A legtöbb versenypályán felállítható a CT védelem alapfüggvénye: 2 A, 1 Közép, 2 B. A dolog persze variálható és változik is, de akkor is maximum 3-2 elosztásban védenek. Ha megnézzük tehát, a Terrorok egy támadás során bárhova mennek, 5v3 vagy 5v2 a javukra. Ez persze csak leegyszerűsített számolás, a terelés, lurk, forgatás ezeket általában változtatja, de a létszámfölény úgy is garantált.
  • Kedvezőbb gránáthasználat. A CT oldal időhúzásra tudja leginkább használni a gránátokat, tudatos fölényt nehéz kihozni belőlük. Ha eldobnak egy smoke-ot azért teszik, hogy ne rohanjanak át rajta a Terrorok. A gyújtó ugyanez, feltartóztatják vele a támadást. Persze csak akkor, ha tényleg megy arra bármilyen támadás, éppen ezért az eldobott CT gránátok fele mindig pazarlás. Csak sosem lehet tudni, melyik fele. A Terrorok viszont bármit dobnak, annak pontos célja van. Kizárni egy-egy CT pozit, elmolózni az alap spotokat, vakítani a fedezék mögé, vagy csak úgy terelni.
  • Kezdeményezés a körön belül. A forgatókönyv a körökben általában egyszerű, a Terrorok akcióznak, a CT-k próbálják ezt lereagálni. A gránáthasználattal összefüggő a dolog, de itt a pozíciókról is szót kell ejteni. Hiába foglalják el ugyanis a CT-k az előnyösebb pozit, ha utána a Terrorok kicsalják őket egy-egy tereléssel, és a meglepetés erejével.
  • Sokkal könnyebben forognak a pályán belül. A pálya középső része általában kiemelt jelentőségű szinte minden mapon. Éppen ezért az első kezdeményezést általában itt teszi a támadó oldal. Inferno, Mirage, Cache, vagyis a leggyakrabban játszott pályák mind fontos középső térrel bírnak. Ha ugyanis a Terrorok megszerzik, sokkal könnyebben rotálnak A-ról B-re. A létszámfölényről már beszéltünk, ez hozzá a kulcs. Bármelyik mapot nézzük az említettek közül, ha megvan a Terroroknak közép, feleannyi idő alatt érnek át egyik lerakóról a másikra, mint a védekező oldal.

Látható tehát az oldalakra lebontott előnyökből, hogy a CT-k inkább kezdeti, a Terrorok inkább későbbi előnyöket birtokolnak. A védekező oldalon ott van minden kör elején az előny, hogy csak várni kell a jobb pozikból, illetve a meccsek eleji pisztolykört is ide sorolhatjuk. De nagyfegyverekkkel később már rosszabbul állnak, és az olyan fontos pénz is kevesebb náluk.

A végeredmény viszont minden előny és hátrány ellenére egy kiegyenlített mezőny, ahol a két oldalnak megvannak a maga erősségei és gyengéi, de szépen egyensúlyban játszik . És így tényleg az ész és a skill dönti el a dolgot. Nem az egyik oldal irreális fölénye.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva