Hearthstone

Mana cheat = OP: jó lecke volt a Blizzardnak ez a nerfcsomag


Reméljük, hogy a fejlesztők tanulnak a mostani esetből.

Ahogy a legtöbb játékra, úgy a Hearthstone-ra is maradéktalanul igaz, hogy mindig van valami, ami kapcsán elégedetlenkednek a játékosok. Ez valahol érthető, hiszen tökéletes meta nem létezik. Ugyanakkor kár lenne vitatni a Blizzard felelősségét a dologban – pláne úgy, hogy a legutóbbi nerfek erősen ugyanabba az irányba mutatnak.

Az elmúlt egy-két évben a készítők elkezdtek elmenni az úgynevezett mana cheat irányába, ami lényegében annyit jelent, hogy az elköltött mana és a kapott board egyáltalán nincs egyensúlyban. A Kobolds & Catacombs kiegészítőben megjelent Recruit mechnika súlyosbította csak igazán a helyzetet – több nerfelt lap is ezt használja.

  • Call to Arms: 4 manáért cserébe optimális esetben 6 manányi miniont kaptunk a boardra, az esetleges hátrányos Battlecry-ok (pl. Millhouse Manastorm) kikerülésével. Arról nem is beszélve, hogy mindez egy lapunkba került.
  • Spiteful Summoner: 6 manáért 12/12 vagy 11/18 vagy 16/16 statot kaptunk az asztalra Standard módban.
  • Possessed Lackey + Dark Pact: 6 manáért ki lehetett vele rakni a 9 manás Voidlordot.
  • Naga Sea Witch: 5 manából ki lehetett pakolni mellette egy egész boardnyi óriást.
  • Crystal Core: ő kakukktojás, hiszen ez nem a klasszikus mana cheat esete (még akkor is, ha ár-érték arányban ugyanúgy utolérhetetlenek a lényeink).

Jól látszik tehát, hogy a lapok többségével pontosan ugyanaz volt a probléma: olyan állást lehetett velük előidézni, ami az adott manaköltségért cserébe több mint inkorrekt. Ha kicsit visszatekintünk a korábbi nerfekre, akkor ráadásul látható, hogy nem ezek az első ilyen jellegű kártyák, amiken gyengíteni kellett – elsősorban a Corridor Creeperre gondolunk, de szóba hozhatnánk az Innervate-et is.

A legnagyobb baj az egész mana cheat jelenséggel, hogy az esetek többségében nem nagyon lehet mit tenni ellene – ez az egyik fő oka annak, hogy a játékosokat ennyire frusztrálta a dolog. Mert bár elméletben meg lehet fogni Counterspellel a Call to Arms-t, vagy ki lehet szedni az ellenféltől a Dark Pactet egy Skulking Geisttal, azért lássuk be, ezek elég limitált és/vagy class-függő megoldások. Egy nem is feltétlenül extrém negyedik-ötödik körös (Greedy Sprite, Coin) Tyrantus pedig végképp olyasvalami ami borzasztóan játékélmény-romboló tud lenni.

Azt nem állítjuk, hogy a mana cheat-probléma megszűnik a nerfekkel, hiszen továbbra is vannak rá eszközök – többek között a gyengített lapok sem lettek játszhatatlanok, de ott van például a Skull of the Man’ari (ezt legalább van egy kör leszedni). A változásoknak köszönhetően azonban enyhülhet ez a jelenség, ami pedig még fontosabb: remélhetőleg a Blizzard is belátja végre, hogy nem érdemes erőltetni ezt az irányt.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva