Counter Strike

Túl gyors a VACnet, ami sajnos rossz hatással van a rankupokra és az ELO-ra


A rengeteg kitiltott csalónak egy emberként örül a közösség, de az ELO rendszert sem ártott volna felkészíteni a dologra.

Az ELO rendszerről kevesen tudják, de bizony ez is magyar találmány. Kitalálója Élő Árpád, aki az 1950-es években dolgozta ki a rangrendszer alapjait, eredetileg sakk mellé.

Az ELO rendszert azóta rengeteg terület átvette a világon, például a CS:GO rangrendszere is ezen alapszik.

A metódus lényege, hogy egy statisztikákkal alátámasztott algoritmus mentén minden meccs után pontokat kapunk, vagy pontokat veszítünk saját ELO pontszámunkból. Az ELO pontszámunk csökkenése hozza a derankot, növekedése pedig értelemszerűen rankuppal jár. A Valve hivatalosan sosem árulta el, mik befolyásolják az ELO-t, de a sok éves kutatás azt mutatja: a nyert és vesztett körök száma, a meccs alatti MVP címek száma és a szerveren lévő többi játékos ELO-ja szinte biztosan hatással vannak arra, mennyi pontot kapunk vagy veszítünk a meccs után.

Egy valamit viszont biztosan tudunk! Ha egy korábbi meccsünkön bizonyítottan szerepelt csaló játékos a csapatunkban, az arra a meccsre vonatkozó ELO-t a játék törli a pontrendszerből.

Akár nyertünk akár veszítettünk, ha egy korábbi meccsünkről csapattársat bannolnak, az az ELO bizony elvész. Erről a játék külön figyelmeztetést is küld és adott esetben akár alacsonyabb rangba is dobhat minket:

Ezt a jelenséget az eddigi trendeknek megfelelően egy hónapra lőtte be a Valve. Vagyis ha az elmúlt egy hónap MM-jeiről lebukott egy csapattárs, jött az ELO felülvizsgálat. Hiszen ha két hónapja teszem azt egy csaló segítségével nyertél is egy-két meccset, azóta már rengeteg meccsen kellett bizonyítani. Ha tényleg jó vagy csalók nélkül is, akkor jöttek a winek, de ha tényleg csak a csalók miatt nyertetek, akkor meg úgyis buktál azóta jó pár meccset.

De ha egy hónapon belüli a meccs, ahol a csapattárs lebukott, egyből jött a derank.

És itt jön a probléma, hiszen a VACnet egy új sebességi szintet hozott a csalók lebuktatásában. Az új öntanuló Anti-cheatnek hála villámgyorsan hullanak a csaló accountok, ezért rengeteg játékos rangját érinti mostanában a fenti figyelmeztetés. Rengeteg az csalók miatti ELO vesztés és az ebből származó lassabb rankup, hiszen rengetegen buknak le csalással mostanában.

 

Az ELO rendszer tehát egy régebbi, lassabb lebukási hullám mellé lett kitalálva, a mostani villámgyors lebukásokat egyszerűen nem tudja kezelni. Egy-két héten belül már kiderülnek a turpisságok, de van akit már meccs közben elkap. Vagyis aki mellé több csalót dobnak MM alatt, az lassabban fog fejlődni.

Hiszen lenyomja a meccset egy óra alatt, majd törlik a pontokat. Elpazarolt idő, mert törlődik az ELO.

A megoldás a VACnet gyorsaságához való igazodás lehetne, és az időtartam szerint a meccsszámhoz való igazodás. Egy hónap helyett 10-20 lejátszott MM meccshez kellene igazodnia az ELO törlésnek. Van aki ezt 3-4 nap alatt lezavarja, így ha ez után derül ki egy korábbi csapattársról a dolog, már nem érintené az ELO-vesztés probléma. A boostolás sem jelentene gondot, hiszen a VACnet már arra is figyel, 10-20 lejátszott boost meccs 16:0-s eredménye már felkelti az érdeklődését.

A VACnet továbbra is az egyik legjobb dolog, ami a CS:GO-val történt az elmúlt pár évben. De jó lenne, ha a vele érintkező rendszerek is felvennék villámgyors tempóját.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva