Counter Strike

VÉLEMÉNY: Most már esélyes, hogy sose kapjuk meg a Source 2 motort a CS:GO-hoz


Korábban az új motort a Panorama UI érkezésével egyszerre ígérték, nagyon úgy tűnik azonban, hogy motort nem, csak UI-t kapunk a Valve-tól.

Amikor a Perfect World segítségével elindult Kínában is a CS:GO, a Valve ottani prezentációjából rengeteg értékes információra tehettünk szert.

Például arra, hogy érkezik a Panorama UI és a Source 2 motor is.

2017 áprilisáig csak pletykáltak erről a párosról, innetől kezdve azonban biztosak lehettünk benne, hogy tényleg léteznek a CS:GO-ban is. A Dota2 ugyanis már mindkettőt korábban megkapta. Az ok-okozati összefüggés akkor úgy festett, ahogy a Dota2-ben is megvalósult. A Source 2 Engine egyik tulajdonságaként említették a Panorama UI-t, kvázi mint az új motor része.

Ehhez képest viszont most úgy néz ki, megkapjuk a Panorama UI-t Source 2 nélkül is. Az a feltétel tehát kapásból borul is, hogy a Source 2 motor hozza el nekünk a Panorama UI-t. A kérdés csak az, hogy milyen következtetéseket vonhatunk le abból, hogy az UI előbb érkezik, mint az elméletileg őt lehetővé tevő motor?

  • Elképzelhető, hogy az UI egyes funkciót kapjuk csak meg, egy gyorssegélyt. Egy tényleges bétát a Panorama UI-ból, ami csak a most tapasztalt néhány változást tartalmazza csak. És majd a Source 2 érkezésével tovább bővülnek a lehetőségek. A Dota2-ben tapasztalt, testre szabható felhasználói felület például biztosan nincs még bent a CS:GO-változatban. Hiszen a Source 2 motor kellene hozzá, az pedig nincs.

via Gfycat

  • Az is előfordulhat azonban, hogy a CS:GO-nak csak ennyi jut, és ezzel a Panorama UI-val kell beérnie. A rengeteg lehetőséget rejtő felhasználói felületből, amit a Dota2 megkapott, most csináltak egy butított felületet a CS:GO számára. Mivel igencsak FPS-zabáló játékról beszélünk, ez logikus is lenne, a Valve-ról pedig tudjuk, hogy a 128 tickes szervereket is azért nem akarják behozni, mert sokak gépe nem bírná. Simán lehet, hogy az UI-nál is ez a szempont volt az első, csak olyan változásokat hozzunk, ami nem bántja drasztikusan a játékosok FPS-ét.
  • Ez viszont felvet egy harmadik eshetőséget is, mégpedig azt, hogy ez minden, amit kapunk. Ha van egy Panorama UI változat, amibe belefértek az általuk gondolt újítások, és megy Source 2 motor nélkül is, minek küzdenének a Source 2 motor integrálásával? A Valve köztudottan más időszámításban él, mint az átlagemberek. A Panorama UI-t is 2017 áprilisában szellőztették meg, majd nyáron megígérték, hogy novemberig kész lesz. 2018 júniusában tényleg meg is érkezett. Ilyen tempóval, még ha bele is kezdenének a Source 2 CS:GO-ba történő átültetésébe, évek munkája kellene hozzá.

Személy szerint hajlok arra, hogy a harmadik eshetőség következik be, és az elkövetkező 2 évben nem lesz Source 2 motor a CS:GO-ban. Még annak is csak örülhetünk, ha a Panorama UI okosodik majd kicsit ezalatt a két év alatt.

De hogy ellenvélemény is legyen, örök vitapartnerem, Sn0w is megosztotta véleményét a témában. És a Panorama-Dota2 vonal helyett egy teljesen más szempontból vizsgálta a dolgot:

A legutóbbi információk szerint jó pár dolog utal arra, hogy hamarosan érkezhet a CS:GO Battle Royale módja. A jelenlegi motorral viszont szinte lehetetlen lenne ezt kivitelezni. Ha a Valve is fel akar ülni a Battle Royale trend vonatára, akkor még az idén szállítaniuk kell az újdonságot.

Mint láthattuk, a Panorama UI a jelenlegi motorral is működik, de azért ebben sokkal több rejlik, mint amennyit a bétában láthattunk. A játék közbeni meccskeresés például még nincs is benne. Ez egy remek új UI, de azért nem mondanám, hogy annyi új funkciót is kaptunk, amire számítottunk korábban.

Ha igazán nagyon akar ütni a Valve, akkor elhozza az új motort, ahogyan a kínai prezentáción annak idején megígérték. Az utóbbi időben annyi pozitív változás történt a játékban, hogy simán el tudom képzelni, hogy egy Source 2-t is bedobnak végre a rajongóknak.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva