Gaming

Máshol már bevált: a honor rendszer csökkenti a toxikus játékosok számát, ideje lenne az R6-ba is berakni!


Számos játékban bent van már a funkció és működik.

Nem újdonság a honor rendszer a játékokban, számtalan helyen visszaköszönt már, melyet korábban már részletesen fejtegettünk, így aki kíváncsi rá, hogy hol miképp működik, az a következő linkel elérheti:

Gyakran futunk toxic játékosokba, mi ezzel az egyszerű funkcióval kerülnénk el őket!

A rend kedvéért: lényeg az, hogy meccs után különböző kategóriákban szavazhatunk egyik csapattársunkra, az alapján, hogy a játék milyen területén nyújtott számunkra maradandót. CS:GO-ban például úgy dobja össze a matchmaking a játékosokat, hogy kb azonos honor szintűek kerüljenek egybe, így hasonló attitűddel rendelkező társakkal játszhatunk.

Persze nincs jutalmazási rendszer jutalom nélkül: aki eleget gyűjt be ezekből, azt szezon végén meglephetnék Alpha paklival, esetleg skinnel, vagy ha ennyire nem bőkezűek, akkor egy honor szintre szabott charmmal (minél magasabb, annál fényesebb).

Képtalálat a következőre: „rainbow six siege”
forrás: SegmentNext

Azt, hogy melyik három (ennyi a bevett szokás) kategóriát lehetne feldobni, szinte lényegtelennek tartjuk, de leírunk hármat:

  • Vezéregyéniség
  • Rendes/kedves
  • Csapatjátékos

Természetesen bizonyos szabályokat be kell vezetni:

  • Saját magunkra nem szavazhatunk
  • Ha valami büntetést kap a felhasználónk, akkor csökkenteni, ha folyamatosan, akkor nullázni a honor szintet
  • Limitálni kéne a honor lehetőségét a saját party-nkban lévő játékosok irányába
  • A honorért való kuncsorgás reportolható legyen (pontosabban, ha valakit reportolnak érte, annak járjon büntetés, hisz az egész szisztéma kihasználását eredményezné)
Képtalálat a következőre: „rainbow six siege”
forrás: Polygon

Összességében egy jó rendszer, amit simán be lehetne vezetni a játékba, mert csökkenti a toxicitást (Overwatch-ban 25%-al levitte) és motiválja az embereket. Sokat kérünk? Nem hisszük, hisz a Ubisoft mostanában többet foglalkozik a játékával, mint korábban.

Érdekesség: amikor Overwatch-ban megszületett a cikk, melyben nagyjából ugyanezt vetettük fel, akkor rá kb két hétre be is vezették (hirtelen a semmiből, addig nem volt róla szó).

Reméljük a történelem ismétli önmagát!

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva