Két nerf után újból visszatért a "nemkívánatos" pakli.
Abban semmi különleges nincs, hogy egy lap gyengítés után is játszható marad a Hearthstone-ban, hiszen számos ilyen eset volt már a múltban. A The Caverns Below esete azonban egyedülálló, hiszen nem elég, hogy – ha a játék “éles” startját vesszük alapul” – ez az egyetlen kártya, amit kétszer is nerfelni kellett, de mindkettő után játszható is maradt. Sőt…
Miután a The Boomsday Project megjelenésével tovább lassult az amúgy sem kifejezetten gyors meta, ezért a játékosok úgy gondolták, hogy ideje újból elővenni a Quest Rogue paklit, ami ugyebár éppen a lassú, kontrollos deckek nagy nemezise. Ennek pedig meg is lett az eredménye, hiszen a Quest Rogue az elmúlt egy-két hétben ismét felkapaszkodott a legjobb deckek közé. Azóta ez a jelenség némileg mérséklődött, leginkább azért, mert elkezdtek feltörni az ellenpaklik (pl. a Token Druid), ettől függetlenül azonban nem vitás, hogy a megfelelő környezetben még mindig nagyon erős a koncepció.
Mi a baj a Quest Rogue-gal?
Miként lehetséges az, hogy egy decket kétszer is nerfelni kell, de még így sem tűnik el? És egyáltalán miért utálják ennyien? A válasz egyszerű:
túlságosan polarizáltak a matchupjai.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy jelentős túlsúlyban vannak azok a párosítások, melyek akár 70-80%-ban kedveznek vagy a Quest Rogue-nak, vagy az ellenfelének. Ez pedig azért baj, mert még inkább háttérbe kerül a skill és még inkább előtérbe kerül a szerencse, hiszen sokkal többet nyom a latba az, hogy milyen decket kapunk ellenfélnek, mint maga a játéktudás. Kő-papír-olló jelenség ez lényegében, amit maximum mérsékelni tudnak valamelyest a nerfek, eltüntetni nem.
Tüntetnek a profik
Egy ilyen kő-papír-olló jelenség nyilván erősen aláássa a kompetitív játékot, így nem csoda, hogy a profi Hearthstone-osok újból nekimentek a kártyának.
“A Giggling Inventor / Quest Rogue nerf nem jöhet elég hamar” – írja Zalae, aki szerint a The Boomsday Projectben megjelent szupernépszerű Taunt is elég problémás kártya.
The giggling inventor/quest rogue nerf can’t come fast enough.
— Zalae (@ZalaeHS) 2018. augusztus 30.
“Eddig ezt a kieget élveztem a legjobban, de a Quest Rogue teljesen nyomorulttá tette számomra a ladder élményt. Igen, a Quest Rogue-nak magas a skill capje (a jobb játékosok érezhetően jobban játszanak vele – a szerk.), de még így is igaz, hogy fejetlen csirkék is tudnak játszani és nyerni a deckkel. Ráadásul [mivel az a gyengéje] a Burn Mage-et promotálja, ami szintén arról szól, hogy mindennel arcra megy” – fejtette ki Ike.
Quest rogue has made this expansion that i was enjoying the most ever, to making my ladder experience miserable. Yes quest rogue has a high skill cap but even headless chickens can play the deck and win, and then the deck promotes burn mage which also is just jam everything face
— Mark Eichner (@Ike__HS) 2018. augusztus 30.
És ez csak két kiragadott vélemény volt a sok közül – összességében egyértelműen érződik, hogy a profik újból nerfet szeretnének, méghozzá olyat, mit végképp “elpusztítja” a kártyát. Más kérdés persze, hogy a Blizzard mit gondol erről az egészről…
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!