Hearthstone

Apa, kezdődik! A profi játékosok ismét megkezdték a hadjáratot a Quest Rogue ellen


Két nerf után újból visszatért a "nemkívánatos" pakli.

Abban semmi különleges nincs, hogy egy lap gyengítés után is játszható marad a Hearthstone-ban, hiszen számos ilyen eset volt már a múltban. A The Caverns Below esete azonban egyedülálló, hiszen nem elég, hogy – ha a játék “éles” startját vesszük alapul” – ez az egyetlen kártya, amit kétszer is nerfelni kellett, de mindkettő után játszható is maradt. Sőt…

Miután a The Boomsday Project megjelenésével tovább lassult az amúgy sem kifejezetten gyors meta, ezért a játékosok úgy gondolták, hogy ideje újból elővenni a Quest Rogue paklit, ami ugyebár éppen a lassú, kontrollos deckek nagy nemezise. Ennek pedig meg is lett az eredménye, hiszen a Quest Rogue az elmúlt egy-két hétben ismét felkapaszkodott a legjobb deckek közé. Azóta ez a jelenség némileg mérséklődött, leginkább azért, mert elkezdtek feltörni az ellenpaklik (pl. a Token Druid), ettől függetlenül azonban nem vitás, hogy a megfelelő környezetben még mindig nagyon erős a koncepció.

Mi a baj a Quest Rogue-gal?

Miként lehetséges az, hogy egy decket kétszer is nerfelni kell, de még így sem tűnik el? És egyáltalán miért utálják ennyien? A válasz egyszerű:

túlságosan polarizáltak a matchupjai.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy jelentős túlsúlyban vannak azok a párosítások, melyek akár 70-80%-ban kedveznek vagy a Quest Rogue-nak, vagy az ellenfelének. Ez pedig azért baj, mert még inkább háttérbe kerül a skill és még inkább előtérbe kerül a szerencse, hiszen sokkal többet nyom a latba az, hogy milyen decket kapunk ellenfélnek, mint maga a játéktudás. Kő-papír-olló jelenség ez lényegében, amit maximum mérsékelni tudnak valamelyest a nerfek, eltüntetni nem.

Tüntetnek a profik

Egy ilyen kő-papír-olló jelenség nyilván erősen aláássa a kompetitív játékot, így nem csoda, hogy a profi Hearthstone-osok újból nekimentek a kártyának.

“A Giggling Inventor / Quest Rogue nerf nem jöhet elég hamar” – írja Zalae, aki szerint a The Boomsday Projectben megjelent szupernépszerű Taunt is elég problémás kártya.

“Eddig ezt a kieget élveztem a legjobban, de a Quest Rogue teljesen nyomorulttá tette számomra a ladder élményt. Igen, a Quest Rogue-nak magas a skill capje (a jobb játékosok érezhetően jobban játszanak vele – a szerk.), de még így is igaz, hogy fejetlen csirkék is tudnak játszani és nyerni a deckkel. Ráadásul [mivel az a gyengéje] a Burn Mage-et promotálja, ami szintén arról szól, hogy mindennel arcra megy” – fejtette ki Ike.

És ez csak két kiragadott vélemény volt a sok közül – összességében egyértelműen érződik, hogy a profik újból nerfet szeretnének, méghozzá olyat, mit végképp “elpusztítja” a kártyát. Más kérdés persze, hogy a Blizzard mit gondol erről az egészről…

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva