Fortnite

Boldog születésnapot Fortnite: Battle Royale! – Így láttuk belülről az első 12 hónapot


Piros betűs nap ez a mai, ünnepeljük együtt a Fortnite Battle Royale módját, megérdemli!

Ma egy éve játszhattunk az Epic Games ingyenes lövöldéjével először. Az akkor még erősen PUBG lázban égő gamer közösséget eleinte nem tudta lenyűgözni a tartalom, meglehetősen furcsa volt első nekifutásra a rajzfilmes tematika és az építős mechanika. Érdekesség, hogy éppen a PUBG hatására, de az első egy-két hónapja a játéknak szinte építés nélkül telt. A játékosok alig-alig használták a játék adta lehetőségeket, sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek a lőpárbajokra, s inkább a természetes búvóhelyeket alkalmazták védelem gyanánt.

Pontosan egy éve ezt írtuk róla, úgy tűnik igazunk lett:

Aztán szépen lassan beindult az ipar a téli időszakban, amikor elindult a játék második hivatalos szezonja. Az Epic Games itt már olyan formában használta a Battle Pass-t, mint ahogy most is ismerjük, ám sokkal kevesebbet adott, valamint a max szint sem 100, hanem csak 70 volt. A játék lendülete is felgyorsult, egyre többen kezdték el játszani a játékot, így egyre több kreatív ember csatlakozott a Fortnite közösséghez. Az ő hatásukra beindult az építkezés, egyre érdekesebb bunkerek, tornyok, párbaj mechanikák születtek.

A harmadik szezon elejére végre megérett az Epic Games gyümölcse, igazi világsiker lett a játék. Olyannyira, hogy azóta meghatározója a videojáték piacnak. Rekord után rekordot döntött a Fortnite: Battle Royale, s “egy pillanat” alatt eljutottunk arra a pontra, hogy nem azt kérdeztük, mikor ér fel a PUBG-hez a játék, hanem, hogy lesz-e valaha annyira sikeres a PUBG, mint akkor a Fortnite volt.

Éppen ennek hatására az Epic Games is rákapcsolt, szépen kialakított egy tendenciát, amit azóta tart, ez pedig a rendszeres frissítések rendszere. Egyre több és több fegyver, valamint használati tárgy érkezett, ami rendesen feldobta a játék összképét. Valamint ott volt nekünk az első igazán ütős Battle Pass fődíj, a Reaper, ami csak John Wick-ként került a köztudatba. Külön meme kultúra épült az Outfit köré.

Szépen lassan a Battle Pass és a skinek váltak a játék piaci központjává, senki sem akart a Default skinekkel játszani, valamint mindezt az Epic Games azzal tetézte, hogy relatíve sűrűn, fantasztikus minőségű kinézeteket jelenített meg. Ez volt az a pont, amikor az első pillanattól játszó játékosok az egekbe emelkedtek. Természetesen voltak már a játék elején is kozmetikai tárgyak, de egyik sem volt képes a játékosok ingerküszöbét komolyabban megpiszkálni. Az első néhány hónapban egyáltalán nem volt divat skinekkel aprítani, a jobb, elkötelezettebb játékosok vásároltak maguknak Outfitet, de a nagy átlag maradt ingyenes felhasználó.

Azok a skinek, amelyek az első két szezon alatt jelentek meg, hatalmasat dobtak emiatt a felhasználóárakon. Félelmetes mennyiségű pénzt voltak hajlandók emberek fizetni olyan accountokért, melyeken halloweeni, vagy második szezonos Battle Pass tartalmak voltak. Az értékrend a feje tetejére állt, az számított valakinek, akinek volt skin a karakterén.

Ha már itt tartunk, szavaztatok már a kedvenc szezonotokra?

A harmadik szezon legvégén, a negyedik szezon elején, pedig elstartolt az igazi Fortnite-élmény. Megjelentek a globális események, az Epic Games elkezdett történetet vezetni a Battle Royale módban is. Az első meghatározó esemény a meteorzápor volt, aminek a legvégén egy hatalmas nagy üstökös fúródott bele a Fortnite szigetbe, ezzel letarolva a kis gyárat és fél Dusty Depot-t. Megszületett az első komolyabb map változás, amit egy játékbeli esemény okozott!

Az egész Fortnite közösség be volt zsongva a negyedik szezon hozta változásoktól, alig várta mindenki, hogy történjen valami új újra és újra. Sajnos véleményem szerint ez kissé rányomta a pecsétjét az addig töretlenül fejlődő játékra, a folyamatos újításkényszer miatt szépen lassan ellaposodott az játékélmény.

Majd jött egy váratlan húzás, a negyedik szezon elején érkezett meteoritból előmászott egy karakter, majd egy rakétával teljesen megbolygatta a történéseket. Ez volt az első olyan esemény, ami csak egyszer történt meg a játékban, s a kíváncsi játékosok végignézhették élőben. A rakétakilövés volt talán az eddigi legszuperebb élmény, ami a Fortnite-on belül történhetett. A játékosok, függetlenül attól, hogy egymás ellehetetlenítése miatt indultak útnak, testvérekként, egymást segítve és támogatva nézték végig a rakéta útját. Ami út közben meghibásodott és meghatározó sebet ejtett a Fortnite univerzum téridő kontinuumában.

Az ötödik évad startja igazán felélénkítő volt az ominózus rakétás esemény után, egy időutazós, kaotikus tematikát kaptunk, aminek a Battle Pass-e talán az eddigi legminőségibbre sikeredett. Az első egy-két hét meglehetősen pörgősen telt, érződött a lendület a közösségen. Majd pedig sajnos beütött a spagetti kód, a negyedik szezon óta folyamatosság váló, heti rendszerességgel érkező újítások kissé aláásták a játékot.

Minél nagyobb, terjedelmesebb egy játék és minél többször nyúlunk bele kívülről egy frissítéssel, annál nagyobb esély van arra, hogy bugokat kreálunk. A folyamatos újításkényszer miatt pedig az Epic Games rendesen adott a Fortnite-nak, sajnos egyre több játékhiba ütötte fel a fejét, amit nem fogadott jó szemmel a közösség. Többen elpártoltak a játéktól, vagy csak szimplán ráuntak a folytonos piszkálgatásra.

A játékmenet időközben félelmetesen felgyorsult, egyértelműen az építés vált a legmeghatározóbb játékmechanikává, mostanra az átlag játéktudás is komolyat fejlődött, a közép gyenge játékosok is képesek már pillanatok alatt Taj Mahalokat építeni a semmiből. Ami belülről fájó, hogy mindezen igyekszik enyhíteni az Epic, folyamatosan érkeznek olyan tárgyak, amik megkönnyítik a játékosok életét, ezzel elvéve egy igazán meghatározó játékelemet.

Éppen a születésnap másnapján érkezik a játék hatodik szezonja, a hatalmas játékosbázis tehát már igazán felkészült az újabb hullámra, remélhetőleg ezúttal is nagyot fog menni az Epic Games és meghúznak egy váratlant, ami visszaállítja a rendet a kétkedők fejében és újból stabil uralkodóvá teszi a Fortnite-ot a játékpiacon.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva