Operátor ban, külön queue, szigorított party - ezek kellenének a játékba.
Körülbelül egy hónappal ezelőtt startolt el az Operation Grim Sky, mely noha hozott lényeges változtatásokat, a ranked rendszerhez nem nyúlt hozzá – pedig igencsak nagy szükség lenne rá.
Sokszor felmerülő hiányosságokról lesz szó, melyet Get_Flanked tökéletesen összefoglalt videójában – mi is ezen a gondolatmeneten megyünk végig, párszor eltérő véleményt megfogalmazva.
1.Ban lehetőség
Sokan vannak azon a véleményen, hogy a rankednek másolnia kéne a Pro League-et, hogy azok a játékosok, akik először tévednek a képernyő elé azért, hogy megnézzék a profikat, azok is értsék azt, hogy mi folyik ott.
Én ezzel nem értek teljesen egyet: akit érdekel, az úgyis utána kérdez a különbségeknek.
Noha a videóban benne van, de szerintem nem jó ötlet az, hogy először menjen le a 3 védő oldali (vagy támadó) kör, aztán menjen a csere. Ezzel az a gond, hogy ha egy pálya védő vagy támadó favorizált, akkor simán lehet, hogy 0-3 az állás, amikor cserélünk, ez pedig sokaknak egyenlő azzal, hogy GG.
A youtuber azt említi, hogy az olyan pályák kivételével, ami nem 50-50% körüli meg lehetne oldani (Chalet és Kafe, amit kivenne), de ehhez a Ubisoftnak aktívan kéne figyelni – márpedig tudjuk, hogy a Towert sem 1 héten belül vették ki (és akkor még arról nem is beszéltünk, hogy 1-1 operátor is felbonthatja az egyensúlyt).
Ami viszont nagyon kéne: az operátor tiltás lehetősége.
Elérkeztünk egy olyan karakter mennyiséghez, ahol ez már elengedhetetlen, ráadásul tovább mélyítené a játékot – a videóban lévő szavazásból is kiderül, hogy ezzel a többség egyetért.
Ezzel kapcsolatban a két aggodalom a hossz, illetve az új operátorok tiltása.
Előbbiért nem kell aggódni, nagyon hamar lemegy és csak egyszer kell (ennyit megér egy egészségesebb ranked meccs, nem?), utóbbinál pedig eszközölhetne a Ubisoft egy 1 hónapos tiltási tilalmat az aktuálisan érkező operátorokra.
2.Külön queue a csapatoknak
Itt is különbözik a véleményem a videóstól: szerintem nem fair, ha egy koordinált csapat jön szembe.
Az Overwatch a videóban szereplő példa erre, de más játékokat is felhozhatnánk (sőt, például Heroes of the Stormban külön liga van a csapatoknak), ahol tökéletesen működik az, hogy figyel a rendszer arra, hogy ha egyedül indulunk neki a rankednek, akkor ne kapjunk öt fős csoportba rendeződött ellenfelet.
3.Szigorított party
Nem egészséges sem a játéknak, sem az egyéneknek, sem pedig az ellenfélnek az, ha egy bronz játékos egy platinával indul neki a harcnak.
Az R6-ban (szemben szintén jó pár másik játékkal, pl. League of Legends) nincs erre korlátozás, pedig szükség lenne rá.
Hogy pontosan hány tiernél kéne meghúzni a határt (Get_Flanked szerint 5, és akkor még nagylelkű volt), azt nem tudom, de meg kéne, az biztos.
Meglátjuk, hogy legkésőbb a játék 4. évére megvalósul-e ezekből valami – mi azt reméljük, hogy már idén, az utolsó szezonban bevezetik ezeket.
Borító: wall.alphacoders.com/big.php?i=931433; wall.alphacoders.com/big.php?i=931432
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!