A megelőzés, felismerés és kitiltás arany háromszöge csak a jéghegy csúcsa, a Riot Games beavatott minket anti-cheat módszereibe.
A League of Legends csalóit az anti-cheat testület 3 jól elkülöníthető csoportba osztva értékelte. Scriptelés, Boostolás és a Leveling botok.
Scriptelés
Apró, vagy nem is annyira apró automatizmusokat a játékhoz írva növelik teljesítményüket. Cooldown tracker, magától kombozó karakterek vagy éppen célzást segítő aimbotok. Segítségükkel kevesebb dologra kell figyelni, mégis elképesztő megoldásokat produkálhatunk.
Ahogy látszik, a scripteket egyre csak fogynak a LoL meccsekről, ami két dolgot jelenthet. Sikerült visszaszorítani használatukat a sorozatos banhullámmal, vagy mostanra már olyan észrevétlenül csinálják, hogy nem buknak le vele.
3 év alatt 7 millió accountot kaptak el a világon scripteléssel, ebből 5 milliót Kínában. Mostanra azonban csak minden 400. ranked meccsre jut egy scripter. A statisztikák szerint a LoL-t abbahagyó csalók átlagosan 5 lebukott account után hagyták ott a játékot.
Boostolás
Leginkább a szezon végi jutalmak motiválják, a boostolt accountok 68%-a ugyanis megállt Gold V-nél. Skillesebb játékosok felhúzzák az ismerősök accountját magasabb szintre, amivel a lehető legélvezhetetlenebb meccseket hozzák össze. A boostoló ugyanis jóval magasabb, mint a meccs többi játékosa, akit boostolnak, pedig jó eséllyel sokkal gyengébb.
A statisztikából is látszik, milyen mértékben nő meg szezon végén a boostolások száma. Ennek megakadályozására minden szezonban egyszer lefuttatnak egy algoritmust, hogy elvegyék a rewardokat azoktól, akik nem érdemlik meg. Továbbá a Tencent kidolgozott egy módszert a boostoló szolgáltatások kiszűrésére és felszámolására, ami a jövőben szintén elejét veheti az élvezhetetlen meccseknek.
Leveling botok
Mivel a LoL egy free-to-play játék, az új accountok készítése szinte alig ütközik akadályba. A korábban bannolt játékosok, a smurf accountok és a kezdők először el kell jussanak level 30-ig, mielőtt rankedezni kezdhetnének. Manapság azonban erre valódi hálózat épült ki a LoL közösségben. Egy nap alatt húzzák fel 30-as szintig az accountokat, aztán eladják őket. A szintezésre pedig botokat használnak, így a leggyorsabb a fejlődés.
A legkézenfekvőbb áldozat természetesen az ARAM játékmód. Ide a legkönnyebb botot tervezni és ez a legrövidebb játékforma egy kis XP-re.
A Riot módszere szerint a botokat egymás ellen futtatják, hogy ne zavarják a valódi játékosok meccseit. Ezáltal kevesebb lett a report is, hiszen a botok nem jelentik egymást, a játékosok pedig elkerülik őket. Természetesen a hosszú távú cél kibannolni ezeket a játékból, de egyelőre már az is nagy siker, hogy nem rombolják mások játékát.
Természetesen a Riot is tudja, hogy csalók mindig is lesznek, és mindig találnak majd új utakat a csalásra.
Céljuk azonban nem is lehet más a jövőben sem: minden lehetséges módszerrel küzdeni a tiszta játékért és megpróbálni jó útra téríteni a csalókat.
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!