Az Nvidia Inspector kihasználásával jogtalan előnyt szerezhetünk a füst halványítása esetén. Úgy tűnik az Astralis is használja.
Bombaként robbant a legújabb balhé a profik mezőnyében, miután többen beleálltak az Astralis játékosaiba. A rekord ideje világelső dánokat, a Major aktuális címvédőit LAN-on találták be az ellenfelek játékosai.
I’m not calling anyone out and they are not the first players which are using it and it’s not their fault. I hope @csgo_dev will look into it and try to fix it somehow.
— NiKo (@fazeniko) November 22, 2018
NiKo ugyan senkit nem nevezett meg posztjában, de egyértelműen utalt egy bizonyos csapatra amikor azt mondja: “Nem ők az elsők akik használják”. Aztán megjött TACO, aki ennél is tovább ment:
Superman big balls. But i’m gonna help you. Players don’t talk about it but we all know that certain players have been using it for months now. I never thought Astralis was using tho.
— Epitácio (@TACOCS) November 22, 2018
“Senki nem beszél a dologról, pedig mindenki tudja, hogy egyesek hónapok óta használják már. Bár azt sose gondoltam volna, hogy az Astralis is.” – mondta a brazil játékos.
A problémát az Nvidia Inspector okozza, amivel könnyedén átláthatunk a füstön, mintha ott sem lenne:
Most probably Nvidia Inspector on CSGO where u can modify some visual effects. My bet is smoke settings as Xyp9x moved his crosshair directly to where the enemy was coming from.
— Tom Le Manh (@L3MoNX) November 22, 2018
A probléma már ezer éves, régóta ismert hibáról beszélünk. Mivel a cikk célja közel sem az, hogy a hibát bemutassuk, lássunk csupán egy képet a probléma érzékeltetésére.
Ilyen látványt érhetünk el az Nvidia Inspectorral, vagyis simán átlátunk a füstön. Bal oldalt a füstben rohanó csapattárs is tisztán kivehető, de a célkereszt is tökéletesen tartja a sötétebb foltokat, a kezdőről érkező Terrorokat.
A rengeteg komment három táborra szakadt az Astralis balhéja körül.
- Nem csalás, hiszen ez csak egy Nvidia beállítás. Pont olyan, mint hogy ki milyen felbontásban játszik. Bárki beállíthatja magának, szóval amíg a fejlesztők nem javítják, az használja aki akarja.
- Csalás, mert jogtalan előnyre tesznek szert. Mindegy, hogy a fejlesztők hibája, a jogtalan előnyszerzés tilos egy versenyen!
- Nem csalás, de nem is fair. Emlékezhetünk rá, anno a BIG bugról is megegyeztek a csapatok, hogy nem fogják szándékosan használni, amíg ki nem javítják. Itt is lehetne hasonló megállapodás a csapatok között.
Természetesen az Astralis tagad mindent, pedig a közösség szinte egy emberként őket nevezte meg a botrány kapcsán. A többség szemében nem kérdés, hogy az Astralis használta-e ezt a bugot, sokkal inkább az, hogy mi legyen a következő lépés?
Btw i saw some people talking about Nvidia settings to look easier thru smokes. I can say for sure that no one from our team would ever use something like that and none of us have any idea what that bug even is. We use our radar and gamesense.
— Lukas Rossander (@gla1ve_csgo) November 23, 2018
A bizonyítékokat egy külön cikkben gyűjtöttük össze, mindenki nézze meg és döntse el maga, mi látszódott és mi nem:
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!