Gaming

Sokkal több az új MK, mint egy brutális verekedős játék – Mortal Kombat 11 Bétateszt


Hamarosan folytatódik a párhuzamos világok háborúja, ám a teljes játék megjelenése előtt még lehetőségünk volt tesztelni a terméket.

Kiváltságos helyzetben voltak a Mortal Kombat 11 előrendelői, ugyanis akik már előre bizalmat szavaztak a játéknak, egy hónappal a hivatalos megjelenés előtt, egy bétateszt keretein belül próbálhatták ki a széria legújabb részének lehetőségeit. Mi sem maradhattunk ki mindebből, már csak azért sem, mert igazán nagy potenciált láttunk a sorozat legújabb elemében. Szerencsére nem tévedtünk…

Jómagam sosem voltam az a “die hard” Mortal Kombat fan, sokkal inkább a Tekken és a Soul Calibur játékokat koptattam gyerekkoromban. Persze azok, akik valaha ugrottak már fejest a verekedős játékok világába, akarva akaratlanul találkoztak a Mortal Kombattal, ez alól én sem voltam kivétel. A PlayStation 2-es időszakot például meghatározta az MK, emlékszem, a Deceptionnel annyit játszottunk a barátaimmal, hogy két példányt is vennem kellett belőle, mivel az elsőt játszhatatlanná nyüstöltük. Nem ültem hát Mortal Kombat-szűzként a televízió elé, tisztában voltam a játék történetével és jelenlegi helyzetével, viszont fényévekre voltam (és még vagyok is) a szakértői státusztól. Azt viszont tökéletesen tudom, hogy mitől jó egy verekedős játék, valamint azt is, hogy mi az, ami egyértelműen le tudja nyűgözni a kategória kedvelőit. A lécet magasra helyeztem, kíváncsi voltam, hogy a béta alapján hogyan teljesít a Mortal Kombat legújabb része.

A béta során összesen öt karaktert próbálhattunk ki, akiket két játékmódban és három pályán ereszthettünk egymásnak. A reflektorfényt ugyan Scorpion kapta a játék bétájában, de visszatért Kabal, Jade, valamint személyes kedvencem, Baraka is. A fejlesztők egy teljesen új karakterrel is megörvendeztették a bétatesztelőket, Skarlettel lett teljes az ötös csoport.

A kevésbé kompetitív (van ilyen…?) felhasználók offline, míg azok, akik szeretik megmérettetni magukat, online is tesztelhették a Mortal Kombat 11-et. Értelemszerűen offline több nehézségi fokozaton próbálgathattuk a játékot, míg online más emberek játékstílusához és tudásához kellett igazodnunk. Érdekes matchmaking rendszert kapott a játék, ugyanis lehetőségünk van az online párosításokat visszautasítani! Az MK11 igyekszik mindenkit a saját szintjére besorolni, ez egyébként pillanatokon belül meg is történt a béta során. Miután megszületett a kapcsolat az ellenfelünkkel, a játék megmutatja ellenfelünk eddigi statisztikáit, ami alapján eldönthetjük, szeretnénk-e harcolni vele, avagy sem. Összességében ez egy kiváló rendszer, egyetlen kisebb hibája van, amikor full kezdőként esünk neki az online meccseknek, engem sokszor elutasítottak, nem akartak egy komplett kezdővel harcolni a játékosok. Így egy-egy meccsre volt, hogy perceket kellett várnom. Ez valószínűleg javulni fog a teljes játék megjelenése után, hiszen ahogy nő a játékosbázis, úgy nő majd a kezdő párosítások lehetősége. Egyébként nemcsak azt szavazhatjuk meg, hogy hajlandók vagyunk-e harcolni ellenfelünkkel, hanem azt is, hogy mindezt melyik pályán szeretnénk megtenni. Miután mindent is szétvertünk egymásban, a játékosoknak lehetőségük van visszavágót kérni a másiktól.

Warner Bros.

Az offline játékot a jó öreg Klassic Towers játékmód keretein belül tesztelhettük. Ez az Offline MK szíve lelke már évek óta, a játékmód célja, hogy feljussunk a torony tetejére anélkül, hogy akár egyszer is veszítenénk. Az ellenfelek természetesen folyamatosan nehezednek, még akkor is, ha egyébként a menetek elején beállíthatjuk, hogy milyen legyen a mód alapnehézsége. Csak a miheztartás végett, egyszer voltam csak hajlandó kipróbálni Very Hard fokozaton a tornyot, ám már az első ellenfél is olyan szinten törölte, majd mosta fel a véremmel a padlót, hogy inkább maradtam a számomra élvezhető Medium fokozaton utána. A bétateszt tornya ugye az elérhető karakterek miatt csak öt emeletes volt, így inkább hasonlított a játékmód egy budapesti panelházra, mint a különböző harcművészetek mestereivel telezsúfolt felhőkarcolóra, ám még így is kiváló szórakozást nyújtott a Klassic Towers, pont tökéletes volt arra, hogy kiismerjem a karaktereket, valamint gyakoroljam azokat a kombinációkat, amiket az online játék során terveztem használni.

Ugyan a karakterek között csak egy újjal találkozhattunk, az elérhető helyszínek között kettő is teljesen friss volt. A Black Dragon Fight Club és a Special Forces Desert Command kettőse tehát a bétában debütált, míg legendás visszatérőként megkaptuk Shang Tsung Templomát. Jó látni, hogy a fejlesztők folyamatosan érzékeltetik az idő múlását a pályadizájn-változásokkal, a templom ugyanis félelmetesen sokat változott az évek során. A templom az első iterációjában még egy harmonikus helyszín volt, az MK11-re pedig már egy sötét, romos, hullákkal teli pályává vált. A másik két pálya őszintén szólva nem igazán nyűgözött le, az egyik egy földalatti, illegális harcklub, míg a másik egy sivatagos, katonai légvédelmi támaszpont. Félreértés ne essék, szép, részletes pálya mind a kettő, ám egyik sem varázsolt el igazán.

A mosolygós Baraka – Warner Bros.

Aminek viszont nagyon örültem, hogy a béta során betekintést nyerhettünk a megújult Customization menüpontba, vagyis a karakterszerkesztőbe. Mindenkinek vannak kedvenc karakterei, amiket mindannyian szeretünk a saját szájízünk szerint alakítgatni. (Persze csak akkor, ha erre lehetőségünk van.) Mind a Tekken, mind pedig a Soul Calibur játékokban képesek vagyunk személyre szabni a karaktereinket, így erre a játékelemre igazán nagy figyelmet fektettem, kíváncsi voltam, hogy a Warner Bros. hogyan újította meg a Mortal Kombat-féle karakterszerkesztést. A helyzet pedig az, hogy minden várakozásomat felülmúlta az MK11, félelmetesen részletes és sokszínű lett a szerkesztő. Lényegében képesek vagyunk az eredetire hasonlító, ám “teljesen” új karaktereket létrehozni. A cipőktől egészen a hajig, maszkokig, fegyverekig és fegyver skinekig, MINDEN személyre szabható a játékban, sőt ha akarunk új kombókat és egyéb kivégzéseket adhatunk a kiválasztott karakterekhez.

Mindez azért fontos, mert ha elmentettük a szerkesztésünket, akkor később, a rendszer bármikor ellenünk küldheti saját kreálmányunkat. Ehhez bizonyos Attribute-okat kell beállítanunk, hogy a rendszer azok alapján határozza meg a mesterséges intelligencia játékstílusát. Tehát nemcsak külsőre változtathatjuk meg a karaktereket, az AI viselkedésén is változtathatunk. Ezzel gyakorlatilag még szélesebbé téve a karakterskálát!

A közösség kedvenc karaktere, Scorpion – Warner Bros.

Ha már a kombóknál tartunk, beszéljünk egy kicsit a játékmenetről. Mint mondtam, közel sem nevezném magam Mortal Kombat szakértőnek, így őszintén szólva nem tudtam, hogy pontosan mit várjak a harcoktól. Egy-két óra játék után viszont arra lettem figyelmes, hogy a játék meglepően jól kezeli a kezdőket, miközben egyaránt kiszolgálja a profikat is. Ha nem esünk neki eszetlenül az ellenfeleinknek, hanem kivárunk és igyekszünk feltérképezni annak tudását, még a legnagyobb kezdő is csodákra lehet képes. A játék tempója egyáltalán nem olyan, mintha egy Lamborghinivel hasítanánk a német autópályán, ám a kötögető nagymamámra viszont szinteket ver. Számomra tökéletes egyensúlyban volt a játék sebessége a harcrendszerrel, a learning curve (tanulási görbe) tisztán látszik, minél többet vagyunk hajlandók gyakorolni, annál sikeresebbek leszünk, s minél sikeresebbek vagyunk, annál inkább bekebelez a játék.

A játék gyönyörű, véleményem szerint köröket ver az összes jelenlegi verekedős játékra ilyen téren, az Unreal Engine fantasztikusan pörög a játék mögött, valamint a teszt során ha jól emlékszem egyszer sem tapasztaltam komolyabb frame dropot, valamint szerver laggot, ami igazán jó előjel a teljes játékra nézve.

A Mortal Kombat 11 bétája teljes mértékben lenyűgözött, talán jobban, mint azokat, akik kívül-belül ismerik a szériát. Akik szeretik a verekedős játékokat, azoknak kötelező vétel kell, hogy legyen a Mortal Kombat legújabb része, akik pedig vacillálnak, hogy megvegyék-e…azok ne tegyék, mert a béta alapján semmi okuk nincs rá!

A teljes játék április 23-án jelenik meg PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re, valamint Nintendo Switch-re is érkezik a Mortal Kombat 11, ám arra csak május 10-én fog befutni. A bétát a Cenega Magyarországnak köszönhetően, PlayStation 4-en teszteltük.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva