Hearthstone

Disguised Toast kapta az ívet: folyamatosan clickbaitel, mert ez az egy módszer működik


Kiállt igazáért a streamer.

A média világa és ezen belül is a streamerek élete sokszor egyáltalán nem egyszerű: mi azt látjuk, hogy egész nap csak játszik, és ezért pénzt kap, de emögött komoly munka és elhatározás van.

Elsőként például ki kell valahogy tűnnöd a tömegből: egyszerűen annyi helyről ömlik ma már az információ (pláne abban a világban, ahol telefonon is bárhol, bármikor megnézhetjük a nagyvilág történéseit egy kis mobilnettel), hogy az emberek mindent megtesznek annak érdekében, hogy az ő tartalmuk legyen az, amire a legtöbben kattintanak – így lehet a leginkább érvényesülni akár tetszik, akár nem. Persze vannak szakmák/pozíciók, ahol az adott egyénnek nem lesz ettől több pénze (mert mondjuk nem ő teszi zsebre), de a streamereknél nem ez a helyzet: minél többen kíváncsiak egy Youtube videóra, annál nagyobb a bevétele a játékosnak.

Disguised Toast pedig a játékon kívül is mindent megtesz annak érdekében, hogy az ő videói elérjék a kívánt hatást: mondjuk ki, clickbaitel.

Kapta is az ívet egy nemrégen született Reddit posztban, ahol egy erős adag iróniával gratulált a poszt szerzője annak, hogy Toast “még egyetlen meccset sem veszített az új kiegészítő óta”.

Minden borítóra a 100% győzelmi ráta van írva, ami lehet, hogy igaz, de kis mintaszámnál történtek ezek nyilvánvalóan – ettől függetlenül a számokon is látszik, hogy ez működik. Meg is védte az egyik kommentelő a játékost:

“Ha tartalomgyártó vagyok és több pénzt szerzek abból, hogy ha kattintásvadász címeket adok, akkor arra mérget vehetsz, hogy ugyanazt csinálnám, mint Toast”. Elvégre a nap végén az számít, hogy mennyire vagy boldog, márpedig ehhez egy bizonyos szintig elengedetlen a pénz és ezáltal a stabil egzisztencia.

A youtubernek sem kellett több: jött is a reakció Twitteren:

“Újabb kieg, újabb Toast utálat Redditen. Clickbaitelek: tudom, hogy a legtöbb ember nem szereti, de ez működik. Elfogadom a döntésed, hogy ha nem nézed meg, de 5000+ upvote és 400+ komment, ami engem olt emiatt….szimplán nevetséges”.

A cikk tanulsága, hogy mielőtt beszólunk a tartalomgyártóknak, gondolkodjunk el azon, hogy vajon miért teszi ezt, van-e más választása? Elvégre mi, nézők alakítjuk a tartalmát indirekt módon: ha nem kattintunk, mert nem tetszik, akkor muszáj váltania, ha viszont a többség igen, akkor meg el kell fogadni, hogy így működik a mai világ, és ahogy szokás mondani “görgessünk tovább”.

borító

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva