Új vizekre küldené sikerjátékát az EA.
Derült égből villámcsapásként érkezett az Apex Legends február 4-én a Battle Royal játékok csoportjába. A Respawn Entertainment egy nappal a megjelenés előtt jelentette be a játékot, erre pedig nem számított a játékpiac. Rendesen fel is zavarta az állóvizet az Apex, a Fortnite egyeduralma megingott, több héten keresztül az Apex Legends volt a legtrendibb játék a Battle Royale címek között, a Fortnite fejlesztői pedig lányos zavarukban azt se tudták, hogy mit csináljanak. Látszólag képtelen volt kezelni az Epic Games a pánikhelyzetet, az egyetlen dolog, amit megköszönhetnek az EA-nek és a Respawnnak, hogy teljesen más stratégiát alkalmaznak a játékuknál, mint amihez manapság a játékosok hozzá vannak szokva. Épp ezért szépen lassan visszaállt a világ rendje, már újból a Fortnite a listavezető, az Apex átlagos játékosszáma pedig egy ideig drasztikusan csökkent, majd most pedig stagnálni kezdett.
Épp ezért folyamatosan figyelemmel kíséri a közösség mind a Respawn, mind pedig az EA lépéseit, hátha újból húznak valami váratlant és visszalövik az Apexet a Battle Royale címek trónjára. Május 7-én az Electronic Arts egy konferencia hívás keretein belül vázolta fel a terveit az Apex-szel kapcsolatban. A kiadó kiemelte, ennél jobb startja még egyetlen EA játéknak sem volt a játéktörténet során, ráadásul a felhasználók 30%-a az Apex Legends előtt nem is birtokolt EA felhasználót, vagyis a cím fel tudott csigázni teljesen új játékosokat is.
Ebből kifolyólag egyértelmű sikernek könyvelhető el a játék megjelenése, már csak a piaci stratégián kell változtatni. A kiadó bejelentette, hosszútávra terveznek a játékkal, szeretnék időről időre új tartalmakkal megpakolni a játékot. És ha már arról volt szó, hogy az Apex képes új felhasználókat generálni az EA-nek, elkezdtek új platform lehetőségein is gondolkodni…
EA confirmed later in the conference call that they plan to bring Apex Legends to China and to mobile devices. Expands on the final bullet point above.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) May 7, 2019
Két új piaci célt jelöltek ki, szeretnék ha a játékuk megjelenne Kínában, valamint mobil készülékeken is. Ez utóbbi valljuk be igazán meglepő, első nekifutásra őszintén el se tudjuk képzelni, hogy milyen lehet az Apex egy okostelefonon. A játék annyira pörgős, hogy valószínűleg nem fogja azt az élményt hozni egy mobilon, mint PC-n vagy konzolon. A terv összességében nem hangzik rosszul, a kivitelezésen múlik, hogy sikeres akció lesz-e ez, avagy csak rosszul mérték fel a lehetőségeiket az EA-nél. Egy biztos, egy ilyen jellegű piaci bővítés egyre közelebb hozhatja a cross-platform lehetőségét.
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!