BoardGame

Drozdy András az Antler Games-től: A legnagyobb kihívás a láthatatlanság és lopakodás


A Boardgame rovat december eleji indulása után az első cikkek között volt a hazai fejlesztő Antler Games Shadow Tactics: Blades of the Shogun játékának nyilvános tesztjéről szóló. Nos, a tesztre aztán el is mentünk, és meginterjúvoltuk Drozdy Andrást az Antlertől.

Mikor és miért kezdtétek az Antler Games-t, milyen játékokon vagytok túl, és ezek hogy futnak?
– Az Antler Games kiadót hárman, volt osztálytársak és barátok alapítottuk 2016-ban. Igazából egyikünk, Kruppa Gergő már hobbiból fejlesztett társasjátékokat, és úgy döntöttünk, szeretnénk az egyik kezdeményezését eljuttatni a nagyközönségnek. Ezt a zombis túlélőjátékot azonban nem adtuk ki végül, hanem sok fejlesztés után az utódja, a Saltlands lett az első játékunk. A társasjátékainkat a Kickstarter közösségi finanszírozásával adjuk ki. Második játékunk szintén egy apokaliptikus túlélőjáték, a Critters Bellow. És a harmadik legújabb projektünk még az előrendelés fázisában van, ez a nindzsás-lopakodós Shadow Tactics, az azonos nevű számítógépes játék feldolgozása. Eddig csak saját fejlesztésű játékokat adtunk ki, de mindig nyitott szemmel járunk.

Hogy jött a Shadow Tactics? Hogyan szereztétek meg a jogot, hogy a videojátékból társast csinálhassatok?
– Gergő egy lopakódós játékot szeretett volna fejleszteni. Erre eredetileg egy hidegháborús kémes tematikát képzeltünk. De nagy szerencsénkre egy amerikai expón, a SXSW-en standszomszédunk volt a Mimimi számítógépesjáték-kiadó, ami a Shadow fejlesztője. És mivel mi a számítógépes játékoknak is nagy rajongói vagyunk, kicsit összebarátkoztunk, és egyértelmű volt a lehetőség, ők nagyon nyitottak voltak.

Hogyan zajlott a fejlesztés, mennyi ideig, és milyen szakaszokra oszthatóan foglalkoztatok vele a mostani nyilvánosteszt-fázisig? Mi volt a legnagyobb kihívás a fejlesztésben?
– Két és fél éve fejlesztjük a Shadow Tactics-et, már több mint kétszáz játékon esett át. Az első tesztek szűk belső körben történnek, utána a bétatesztelő csoportunkban folyik a tesztelés, és ezzel párhuzamosan nyilvánosan is. Végül pedig a szabálykönyv érthetőségét teszteljük. A legnagyobb kihívást a láthatatlanság és lopakodás gördülékeny megvalósítása jelentette.

Mennyire nehéz tesztelőket találni? Próbáljátok őket valahogy motiválni?
– Szerencsére lelkes érdeklődők mindig vannak. Vagyok annyira hiú, hogy azt gondoljam, ebben a játékaink és a prototípusok minősége is közrejátszik. Azonban megfelelő mennyiségű tesztelőt heti rendszerességgel szerezni komoly kihívás. A bétatesztelőink pecséteket gyűjtenek, amiket beválthatnak a termékeinkre, beleértve az exkluzív kisszériás dolgokat is. Tapasztalataink szerint örömmel gyűjtik a játékosaink, mi meg örülünk, hogy adhatunk valamit cserébe.

Hogyan zajlik a teszt? Mindig egy-egy szegmensre mentek rá jobban, azt figyelitek, vagy “teszteltetitek” jobban, vagy ezt így nem lehet, hanem csak általánosan, az egész játékot tesztelni?
– Minden tesztnek megvan a saját célja, ez általában a legutóbb igazított szabályok kipróbálását jelenti. Ez abban tér el egy normál játéktól, hogy itt prototípus-komponensek és -szabályok vannak. Előfordul az is, hogy egy szabály hibáját vagy hiányosságát játék közben javítjuk. Sőt, ritkán, de van, hogy a játékot sem fejezzük be, ha már megtudtuk, mit kell változtatni. Játék közben figyeljük, hogy a rendszerek az elvárásainknak megfelelően működnek-e, azt a játékélményt nyújtják-e, amit vártunk.

Drozdy András

Mikor zárulhatnak le a tesztek, és mikor jelenik meg a játék?
– A játékfejlesztés most már nagyrészt lezárult. Még szabályteszteket tartunk, elsősorban a kooperatív játékmódhoz. A szabályteszt azt jelenti, hogy a tesztelőknek segítség nélkül kell játszaniuk, csak a szabálykönyvből. Ilyenkor csendben figyeljük a játékot, és jegyzetelünk, hogy mit csinálnak nem a szabály szerint. Ez alapján tudjuk javítani, fejleszteni a szabálykönyvet. Már több mint ezer előrendelésünk van a játékra, de még lesz egy utolsó lehetőség előrendelni, utána rögtön gyártásba megy. Remélhetőleg mindez pár hónapon belül megtörténik.

Ezen kívül milyen eladási számot tartanátok anyagilag, illetve szakmailag sikernek? Milyen országokban adjátok majd ki a játékot?
– A játék bárhonnan előrendelhető. Megjelenés után pedig nagykereskedőkön keresztül árusítjuk a világpiacon. A játékaink egyelőre mind nyelvfüggetlenek, így csak a szabály letöltése szükséges. A Shadow Tactics közösségi fordítására már van jelentkező kilenc nyelven. Természetesen magyar nyelven is elérhető lesz a szabály. Én nagy sikernek értékelném, ha el tudnánk adni az előrendelésekből és a nagykereskedőknek összesen ötezer játékot, így a Saltlands eladásait is felülmúlnánk.

 

 

Nemzetközi karrier előtt a Spicy

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva