A társasjátékok utóbbi években tapasztalt felfutása azt is magával hozta, hogy ma már boldog-boldogtalan saját játékot akar, és közülük elég sokan el is kezdik fejleszteni, meg be is fejezik, és ki is adják. Így van ez nálunk is, így adja magát a fejlesztők valamilyen keretek közötti közösségbe szervezése. A Társasjáték-fejlesztők Klubjának épp ez a célja – először holnap, kedd este gyűlnek össze.
Mi is jópár “civil” kezdeményezésről adtunk már hírt, például tegnap erről az első világháborúsról, melyet egy magyar fiatal, Almási-Kecskés Konrád Dávid, vagy erről a Harry Potter-es, de biztosan nem hivatalos kártyajátékról. Meg amúgy is rajta vagyunk a társasjáték-fejlesztés részletein és kulisszatitkain, például az Antler Games-szel a Shadow Tactics játékuk kapcsán főleg erről készítettünk interjút.
A Demola innovációs laborban (XI. kerület, Gellért tér 3., bejárat a Budafoki út felől) tartott első alkalmon azt szeretnék látni a klub szervezői, hogy hányan érdeklődnek a kezdeményezés iránt, ki mivel foglalkozik, kit mi érdekel. Készülő vagy elkészült, de még nem kiadott játékot is lehet vinni bemutatásra, de ezt kérik előre jelezni, hogy bele tudják tervezni a programba, ami egyébként este 6-kor kezdődik és 9-kor ér véget. A sorozat témáinak pedig ezeket írták össze:
- Minden, amit a kickstarterezésről tudni szeretnél.
- Minden, amit a 3d-nyomtatásról tudni szeretnél, workshopszerűen.
- Lézervágás és egyéb technikák.
- Merre halad a játékipar?
- Miért fontos a kimerítő tesztelés?
- Hogyan lesz egy ötletből termék?
- Hogyan leszünk kreatívak?
- Hogyan használható a számítógép/programozás játékfejlesztés során?
- Milyen határterületeket érint és érinthet még a társasjáték?
- Mit tudnak a nyertes játékok?
- Mitől lesz jó egy gyerekjáték?
- Projektbörze: mindenki hozza el és ismertesse a projektjeit, amikhez keres embereket.
Interjú sikeres magyar fejlesztőkkel:
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!