R6

Minél jobban teljesítesz, annál gyorsabban haladsz: működne-e a Valorant rendszere az R6-ban?

ujsagiro - 4 éve Címkék: Get_Flanked, R6, Valorant,

Érdekes témát hoztunk most el nektek.

A Valorant egy megkerülhetetlen név lett villámgyorsan a gaming piacán: nemrégiben bejelentették, hogy mikor jön a ranked mód.

Végre kiderült, mikor jön a Valorant ranked módja!

Ennek kapcsán Get_Flanked készített egy videót, melyben azt mérlegeli, hogy vajon a Riot Games által felvázolt tervek mennyire valósíthatóak meg R6-ban. Nézzük a lényeget!

Egyéni teljesítmény

Valorantban ha jól teljesítesz és nyersz, akkor gyorsabban haladhatsz a ranglétrán, míg ha elbuktattad a meccset, de tegyük fel volt 30 killed, kevesebb MMR-t veszítesz. A túloldalról természetesen ugyanez igaz: ha kikaptál, és alacsonyak a statjaid, akkor jobban büntet a játék, míg ha rajtad nem sok múlott, akkor megengedőbb a rendszer.

Ez az R6 közösségben is folyamatosan visszatérő kérdés: vajon megvalósítható lenne-e a Siege-ben? A válasz röviden: nem valószínű.

Mégpedig azért nem, mert a Rainbow Six egy sokkal összetettebb játék: tegyük fel Thermite-ot hozunk és meghalunk hamar, de drónnal előkészítettük a terepet a csapatban lévő entry fraggernek, valamint megnyitottunk egy kulcs falat az Exotermic Charge-ot használva. Haszontalan menetnek tekinthető ez? Közel sem, emiatt pedig jogtalan lenne büntetnie a rendszernek.

Újabb gond

A másik probléma az, hogy sokkal kill centrikusabbá válhat a játék: tegyük fel a másik csapat 2-0-ra vezet, te pedig úgy látod, hogy már nem nyerhetsz. Emiatt kívül maradsz, megvárod míg a csapatod meghal, majd jön az 1v5: ilyenkor pontosan tudjuk, hogy a védők elkezdenek kirohanni (nem mindig, de azért ezt a jelenséget szerintem senkinek sem kell bemutatni), hogy meglegyen az utolsó ember is, ami lehetőséget adhat 1-2 ingyen killre. Ekkor a csapatodnak ártottál (meg se próbáltál győzelemre játszani) azért, mert úgy gondoltad, hogy fix bukjátok a meccset, de legalább nem akarsz annyi rank pontot veszteni.

Lennének előnyei

Természetesen a pro oldalon is fel lehet sorakoztatni érveket: egyrészt azért egyénileg megnyugtató, hogy ha te jól játszottál, akkor nem büntet annyira a rendszer, másrészt ha egyedül bedob a játék egy négyes premade mellé, akkor kevésbé esélyes, hogy kapod a savat ha épp nincs killed, mert tudja a többi játékos, hogy ők kevesebb pontot buknak.

Boostolt és smurf felhasználük: bye

Amellett sem mehetünk el, hogy egy smurf felhasználó sokkal gyorsabban feljutna a maga szintjére, így nem okozna kellemetlen élményt annyira hosszan (míg ugye az alacsonyabb szintű ellenfeleit veri el simán), illetve a boostolt játékosok is hamarabb visszaesnének a megérdemelt helyükre.

Ami biztos jó lenne

Valorantban ha lehozol 1v3, 1v4-es köröket, akkor azt plusz (rejtett) ponttal jutalmazza a rendszer. Nos ezt az R6-ba is be lehetne hozni, extra motivációt adna az ilyenkori küzdésre, nem pedig legyintene az átlag játékos, hogy “jó, ez már elúszott, feladtam fejben).

Zárásképp: egyelőre nincs jó és rossz módszer, nem jelenti ki ezt a videós, azonban ha egyszer is behozzák ezt a szisztémát az R6-ba, akkor csomó más faktort (amit a Thermite szituban is elmondott Get_Flanked) bele kell vonni a rendszerbe, hogy reális képet kapjunk a végén. A rend kedvéért: a Riot játékában ezt meg is valósítják (olyan tényezőket is néznek, mint hogy hányszor planteltél például), de ott nyilvánvalóan egy fokkal egyszerűbb ezt kivitelezni.

Ezt olvastad már?

Meggyűlik a bajod a pince védelmével az új Oregonon? Akkor használj pajzsot!

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva