Gaming

Megérkezett a géming jövője: mától játszhatunk az Xboxos játékokkal a telefonunkról is!


Mától a zsebünkből is játszhatunk az Xbox Game Passos játékokkal!

Korábban már több ízben írtunk a Microsoft xCloud felhő alapú fejlesztéséről, illetve arról, hogy miként fogja egyesíteni a szolgáltatásait, ami végül az Xbox Game Pass Ultimate-ben kerekedhet ki. Pár hete még arról lehetett hallani, hogy a redmondiak nem várnak az új generáció kezdetével és már szeptember közepén elindítja a Game Pass-xCloud streaming szolgáltatását, ami elhozza az Xboxos játékainkat a tableteinkre és az androidot futtató mobiljainkra.

A Microsoft viszont ismét meglepett minket, ugyanis egy tegnap esti frissítéssel az Xbox Game Pass Ultimate tagsággal rendelkezők kivétel nélkül részt vehetnek a béta tesztben!

A dologban van egy kis csavar, ugyanis ha belépünk a Google Play áruházba és rákeresünk a Game Pass applikációra, két hivatalos találatot is láthatunk. Az egyik, amit zöld háttérrel láthatunk, az a fő-elsődleges app, a teszt után ez kapja meg a végső frissítést. A másik pedig a fehér hátterű béta megnevezésű app, amit letöltve már bele is vethetjük magunkat a legújabb funkciók, úgy a streaming kipróbálásába-tesztelésébe.

A tesztfázis alatt a legtöbb Game Passos játékot már játszhatjuk közvetlenül a felhőből, így kellően megbizonyosodhatunk arról, hogy a Microsoft megoldása mennyire működik jól, vagy tetszik nekünk, továbbá visszajelzéseinkkel segíthetünk a hibák kijavításában és az optimalizációban. Ezekre pedig szükség is van, ugyanis hiába működik közel tökéletesen a távoli letöltésmentes játék, akadnak még problémák, amiket remélhetőleg az egy hónap múlva esedékes startra ki fognak tudni javítani.

Ugyan nem rendelkezek a legpatinásabb mobilkészülékkel, azért bőven van elég szufla benne, hogy megbirkózzon a Game Passos streaminggel, ahogyan tette azt korábban az Insider tesztelés esetén is. Az applikáció sokáig tölt, lassú és gyakran kifagy, többször nem küldi el a visszajelzéseket, sőt, ha épp valamiért gyengébb az  internetkapcsolat, az egész a kukában végzi. És ha már internetkapcsolat: maga a streaming mondhatni sokkal jobban működött 4G-s 150 mbit/s mobilinternettel, mint a stabilabb és gyorsabb otthoni hálózattal wifiről, amit teljes sávszélességében használok. Míg mobilnettel maximum a késleltetés miatt fájt kicsit a fejem, wifi kapcsolattal teljesen játszhatatlan volt minden, már ha egyáltalán sikerült kapcsolódnia a Microsoft szervereihez.

Az viszont teljesen egyértelmű, hogy online kompetitív multiplayer játékokkal nem így fogunk játszani!

A másik érdekesség, hogy egy időben nem fogjuk tudni használni a profiljainkat. Így hát – egyelőre legalábbis – nem fogunk tudni játszani menet közben úgy, hogy valaki otthon használja ugyanazt a profilt és fordítva – bejelentkezéskor automatikusan kiléptet a másik helyről. Eddig persze ez túlzottan nem is merült fel problémaként, viszont a streaming megjelenésével egyrészt érthető, másrészt viszont lehet bosszantó is. 

Mindent összevetve egyértelműen látható, hogy a Microsoft megoldása működik: a játékok remekül játszhatóak szinte azonnal, a kontroller és a kép közötti késés is kiküszöbölhető és ha vannak még egyéb apróbb problémák, egyik sem olyan, amit ne lehetne szeptember 15-ig kijavítani. A Game Passba ültetett xCloud egyébként a nagygépekre is megérkezik majd, ahol a játékkölcsönző szolgáltatás kínálatából már nem lesz szükséges telepíteni sem ahhoz, hogy játszhassunk, de erre még várnunk kell egy kicsit.

Csatlakozz még ma vadiúj XBOX Series X csoportunkhoz!

PlayStation 5 vs. Xbox Series X – melyik lesz a jobb? | Dani és GameGeek Laci erre jutott!

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva