Gaming

Eddig soha nem tapasztalt élményt hozhat el a PlayStation 5 új kontrollere, a DualSense!


A Sony nem lódított, tényleg forradalmi lesz az új kontroller!

A Sony egy szivárgást követően a minap tette közzé a legelső PlayStation 5 reklámot, amiben nem túl meglepő módon a forradalmi jelzőkkel illetett új, haptikus visszajelzéses technológián alapuló kontrollere, a DualSense áll a középpontban. A haptikus visszajelzés lényege tulajdonképpen az, hogy a lehető legtökéletesebb módon adja vissza bizonyos dolgok tapintását, érintését, de a PS5 kontrollere még ennél is jóval tovább megy. A DualSense ugyanis a különböző erőkifejtést igénylő dolgokra is reagál, de a rezgés is egy egészen új mélységet kap.

Erről pontosabb részleteket is tudunk már, ugyanis a készülő Spiderman: Miles Morales, illetve a Deathloop kapcsán árult el Lord Balvin egy-két apróságot arról, hogy játékok mégis miként fogják kihasználni a funkciót, és mi játékosok milyen érzetekre számíthatunk majd a kontrollert markolva.

Az új Pókember kaland esetében Miles pókösztöne – az amolyan hatodik érzékként funkcionáló veszélyjelző, ami előre jelzi számára a bajt – kapja az egyik központi szerepet a kontrolleren, ami a rá leselkedő veszély és annak irányától függően fog majd rezegve jelezni számunkra. Aki ismeri a Miles-féle történetet az tudhatja, hogy Peter képességei evolválódtak benne, így jóval több dologra képes mint az első pók.

Az egyik ilyen képessége a Venom Punch, amit már az előzetesben is láthattunk, egy elektromossággal felturbózott brutális ütés, amit majd a négyzet gomb nyomva tartásával fogunk aktiválni. A kontroller eközben elektromos hanggal kísért apró rezgéseket kezd küldeni a jobb oldaláról a balra, érzékeltetve ezzel a képesség erejét.

A Deathloop-al kapcsolatban is elárulta az egyik ilyen funkciót, bár igencsak úgy tűnik, hogy a fejlesztők által kitalált megoldás általános felhasználású lesz majd. A játék folyamán ugyanis a fegyvereinket karban kell majd tartanunk, ellenkező esetben könnyen előfordulhat majd, hogy használat közben bekrepálnak. Ha ez megtörténik, a kontroller abban a pillanatban blokkolni kezdi a lövés ravaszt, amit ezek után nem fogunk tudni meghúzni. Ezt természetesen addig fenn is tartja, míg meg nem javítottuk, vagy le nem cseréltük azt.

A legjobb az egészben viszont az, hogy a haptikus kontroller nem csak a játékélményt lesz képes fokozni, hanem soha nem látott mélységet adhat a kisegítő – accessibility – beállításoknak is, aminek hála a fogyatékossággal élők (pl. gyengén látók, vakok) eddig soha nem tapasztalt módokon lesznek képesek végigjátszani a játékokat.

(Forrás: Twitter-LordBalvin)

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva