Reméljük hamarosan Magyarországra is elér majd!
Amerikában hamarosan megkezdődik az elnökválasztás, amit négy évről-négy évre egyre nagyobb média-hype övez. A legutóbbi elnökválasztási valóságshowból a világ vezető közösségi oldala, a Facebook is bőséggel kivette a részét, ami miatt Mark Zuckerbergnek több ízben is bíróság elé kellett állnia, ugyanis komolyan felmerült a gyanúja annak, hogy célzott és másokat elnyomó hirdetésekkel szállt be az amerikai állampolgárok szavazatának manipulálásába.
Ezt elkerülendő, első ízben úgy döntött, hogy a választások előtti hetekben teljesen eltünteti a politikai hirdetéseket a platformról, most viszont ennél is tovább megy, és egy szociológiai kutatóintézettel együttműködve fizet azoknak az amerikai felhasználóknak, akik ebben az időszakban egy hétig deaktiválják, vagyis felfüggesztik a profiljukat.
Ennek az a célja, hogy megvizsgálják milyen hatással van az emberekre a közösségi média, mennyiben befolyásolja őket egy-egy döntés meghozatalában az ott látott reklámok, vagy a közösségi véleménybuborék. A cég elismeri, hogy valóban nagy hatása lehet az emberekre, így ennek mértékét a teszt során mérhetik fel, illetve a kapott eredmények alapján alakíthatják ki azokat a fejlesztéseiket, melyek a demokrácia helyes működését hivatottak szolgálni. Ennek teljessége érdekében nem csak a Facebook, hanem az Instagram profilt is felfüggeszthetik az arra vállalkozók, amire előzetesen 200-400.000 fővel számolnak, viszont az eredményeket 2021 nyaráig nem fogják publikálni.
A Facebook egyelőre még azt méri fel, hogy az emberek mennyi pénzért cserébe mondanának le egy hétig a profiljaikról – 10, 15, vagy 20 dollár az opciók -, ezt a Washington Post egyik újságírója szúrta ki Instagramon.
So Facebook is now going to pay people to deactivate their IG and FB accounts before Election Day. It’s part of the research experiment announced Monday but WOW. This notice went out this week. pic.twitter.com/tV7DAw8F5I
— Elizabeth Dwoskin (@lizzadwoskin) September 3, 2020
Az amerikai elnökválasztás november 3-án veszi kezdetét, így egy hónapon belül vélhetőleg már egy komplett stratégiája lesz a cégnek és a kutató intézetnek a tesztek lebonyolítására, amire valamikor októberben kezdhetnek jelentkezni a tengerentúli felhasználók. Arról egyelőre nem tudni, hogy bárhol máshol készülnének-e hasonlóval, de meglepődnénk ha a jövőben nem hallanánk ilyesfajta akciókról, amik nem csak az emberek befolyásolhatóságáról adhat komplexebb képet, hanem akár még jobban felértékelheti a Facebook reklámpiacát. De persze bízzunk abban, hogy mindezt jó célra használják majd fel.
Ti mennyiért függesztenétek fel a profilotokat egy hétre?
(Borítókép: The New York Times | Forrás: The Verge – Facebook)
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!