Gaming

A Ubisoft tényleg nem érti a remake fogalmát – lehet-e jó a csalódáskeltő Prince of Persia Remake?


Remake vagy sem? Óriási csalódás a Prince of Persia: Sands of Time Remake

Sokszor komoly dilemmát okoz, hogy eldöntsem, az ötlettelenség, a nosztalgiafaktoron alapuló profit reménye, vagy a régi szerelmet új köntösben újramelegítendő régi és új rajongóknak való kedveskedés okán lepték el újonnan a videojáték piacot remakek tucatjai. Pedig a rizikófaktor egyáltalán nem elhanyagolható, láthatjuk, hogy mekkora utálatot képesek a játékosok a kiadók és a fejlesztők nyakába zúdítani egy-egy félresikerült próbálkozás nyomán. Tudom, nem a legbölcsebb dolog egy hónapokkal a kitűzött megjelenés előtt bemutatott rövid előzetes alapján véleményt formálni egy produktum felett, a látott anyag viszont olyan problémás, hogy nem igazán vetít előre túl sok zsebre vágni valót, ellenben remekül rávilágít a fent pedzegetett dilemmára. Legalábbis akkor, ha arra úgy hivatkozunk, ahogyan reklámozzák azt.

A Ubisoft ugyanis pár napja lerántotta a leplet a sokat pletykált Prince of Persia: The Sands of Time “Remake-ről”, és sajnos láthatjuk, hogy a francia kiadó nem igazán érti a megnevezés fogalmát.

Legyünk őszinték, amit láttunk szépnek jó indulattal sem nevezhetjük. Hiába szabadkoznak a fejlesztők és állítják váltig, hogy ők az eredetit idéző grafikára törekedtek, annak borzalmas állapota csak az egyik dolog, ami miatt fájhat a szívünk. A hercegünk mozgáskultúrája ugyanis tökéletesen megegyezik a 2003-as felvonáséval, ami már csak azért is érdekes, mert a Sands of Time-féle sorozat utolsó, 2010-ben megjelent felvonása, a Forgotten Sands már bővített és finomhangolt mozgásvilággal rendelkezett, de kölcsönözhettek volna akár a Perzsia hercege szellemi örökösének szánt Assassin’s Creed szériából is, ami szintén a francia kiadó égisze alatt jelenik meg. De nem, a hercegünk mozgása megmaradt az akkori, mára már igencsak elavult szinten.

De kanyarodjunk is vissza gyorsan a grafikára, ami minden kétséget kizáróan még az előző generációs konzolokon (X360-PS3) talán kielégítő lett volna, 2020-ban viszont ez nemhogy kevés, de egyáltalán nem méltó egy ilyen óriási kultusz övezte címhez. Néhol úgy tűnik, mintha nem lennének textúrák, a karaktermodellek mintha gyurmából, vagy műanyagból lennének, a haj és a ruhák animációja pedig valóban idézik a 17 éves klasszikust, csak épp nem jó értelemben.

Lehet-e még jó a Prince of Persia Remake?

Ha eljutottál ide, akkor gyaníthatóan felmerülhetett benned is, hogy talán rosszul van címkézve a játék. Hasonlóképp gondolom ezt én is, jelenlegi állapotában ugyanis ez inkább áll közelebb egy remasterelt kiadáshoz, mint egy remakehez – esetleg inkább valahol a kettő között, bár olyan nem igen létezik. A különbség, hogy míg előbbi alig nyúl hozzá az alaphoz, és inkább csak az eredeti feltupírozott, felskálázott újrakiadása, addig az utóbbi az eredeti nyomán egy nulláról újrafejlesztett teljesen új játék.

A kérdés viszont, amit egyelőre nem tudunk biztosan, hogy az eredeti Sands of Time-ból mennyit használtak fel a “Remake” készítése során, és ezek milyen formában jelennek majd meg a végleges kiadásban?! Eddig legalábbis úgy tűnik, hogy nagyon is sokat, de közben a karaktermodelleket egy az egyben lecserélték – nehéz hát játszatlanul megítélni.

A megjelenésig sok hónap van még hátra, és bizonyosan, de inkább remélhetőleg sokat fog még addig fejlődni a játék, ebben a félkész állapotában viszont óriási baklövés volt bemutatni. A művészi irány, a dizájn alapvetően egy jó elképzelésen nyugszik, de félő, hogy a 2021. január 21-i kitűzött megjelenésig – ha nem odázzák el – a most látott anyagon sokat nem fognak tudni már változtatni. A rajongók közben egyértelműen jelezték véleményüket, így könnyen meglehet, hogy addig jobban átgondolják a koncepciót, ugyanis nem lenne szép, ha egy ilyen félresikerült remake miatt esne csorba a legendás sorozat majd kikezdhetetlen remonéján.

A kérdést megválaszolván pedig úgy gondolom, hogy a Prince of Persia: The Sands of Time Remke lehet jó, sőt, a francia kiadótól a mostani eset ellenkezőjét szokhattuk meg: elképesztő, már-már hihetetlen előzetesek után kiadnak egy olyan játékot, ami csak nagy vonalakban adja vissza a korábban látottakat. Most ennek ellenkezője történt, és ha hallgatnak a visszajelzésekre – ami a Ubisoftra nagyon is jellemző -, akkor akár az eddig készített egyik legjobb remake is kisülhet belőle.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva