Gaming

Ez lehet a VR jövője? | Hamarosan VR cipőben is sétálhatunk a játékokban!


Remek kiegészítője lehet a VR-nak, ha megmentője nem is!

Mikor John Carmack otthagyta karrierjének legfontosabb állomását, az id Software-t, hogy az Oculus Rift fejlesztése felé fordítsa zsenialitását, sokan – már csak az ő jelenléte miatt is – azt gondolták, hogy a VR lesz a videojátékozás jövője. A Virtuális Valóság forradalma viszont máig elmaradt, ezt akkor a magas gépigénynek és a kifejezetten drága árcédulának tudták be, mára viszont mindkettő eltűnt, így viszonylag olcsón hozzá lehet jutni egy nulla hardverigényű, de remek VR eszközhöz – csak példaként említem az Oculus Quest, vagy a casualabb és olcsóbb Oculus Go fejeseket – az átütő siker viszont most is elkerüli a platformot.

Szintet lép a VR élmény – kiszivárgott az Oculus Quest 2 reklámja!

Ez persze attól is függ ki mit él meg sikernek. Természetes módon nem vásárolnak VR-t úgy az emberek, mint egy hagyományos konzolt, viszont a PlayStation VR remekül rámutatott, hogy bőven van potenciál a platformban, akkor legalábbis, ha az mint csak kiegészítő foglal helyet a polcon. A Sony ezidáig hozzávetőlegesen 10-15 millió VR headsetet értékesített összesen, míg a HTC Vive-ból 1.7 millió darab, az Oculus Questből pedig (ami annyiba kerül mint egy új PlayStation 4) csak 2020-ban fogyott nagyjából 1 millió példányszámban.

A szoftvereladások viszont beszédesek lehetnek, ugyanis hiába büszkélkedhet az Oculus Quest 5 hónap alatt 20 milliós eladással, több elemző szerint akkor is kihívás lenne egy third-party fejlesztőnek elérnie az 1 milliós szoftvereladást VR-on, ha 100 millió Oculus találna gazdára.

Az okok sejthetőek: kevés az olyan játék, amely képes lenne önmagában eladni a VR-t, emellett az irányítás is idegen és kényelmetlen lehet sokak számára annak ellenére, hogy az utóbbi években igen sokat fejlődött, illetve jóval kevesebb szórakoztatási lehetőséggel is bír mint egy főkonzolként bíró PlayStation. Akadnak viszont olyanok, akik nem adják fel a platformot, és olyan megoldásokkal kísérleteznek, amik a későbbiekben akár megreformálhatják annak jelenét, úgy pedig a jövőjét.

Ilyen például az EKTO VR csapata is, ami egy olyan újszerű, robotikán alapuló VR cipőt tervezett, aminek segítségével a saját lábunkkal járhatjuk be a virtuális játékok helyszíneit, teljesen kötetlenül, a szobában kijelölt határok, úgy pedig a játékélmény folyamatosságából kiragadó “ugrások” nélkül.

A technológia még gyerekcipőben jár, egyelőre ugyanis – ahogyan a kép alapján könnyedén megállapítható, igen nehéz. Gyorsabb mozgásokat, tehát futást és ugrást egyelőre nem képes lekövetni (bár a súlya miatt nehezen is kivitelezhető), első prototípusnak ellenben kiváló. A fejlesztők pehelysúlyt és minden cipőmérettel kompatibilis eszközt ígérnek, ami képes lesz úgy a szoba közepén tartani minket, hogy folyamatosan sétálunk és forgolódunk benne.

Az első demót a Half Life: Alyx-ban ejtették meg, amiben lassan ugyan, de jól látható miként működik a gyakorlatban a VR cipő. Árat és megjelenési dátumot nem tudni – erre valamikor 2021-ben fogunk tudni válaszolni -, de megvan az esélye, hogy az egyik legjobb és leghasznosabb kiegészítője legyen valamennyi VR eszköznek, ha megmentője minden bizonnyal nem is lesz. Ahhoz ugyanis játékok is kelleni fognak…

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva