Gaming

Az Xbox játékok nem minden esetben drágulnak, de számít ez, ha ott a Game Pass?


Az Xbox marketing igazgatója osztott meg érdekességeket az árazással kapcsolatban.

Egy ideje már a levegőben lógott a játékárak esetleges drágulása, aztán mikor a Take-Two elnöke, Strauss Zelnick elsőként robbantott a hírrel már biztosra lehetett venni, hogy még a generációváltás előtt beáll a sorba a többi óriáskiadó is. Aztán jött a meglepetés, a legtöbben ugyanis valóban jelezték a drágulást, de hozzátették, hogy a most bejelentett és hamarosan megjelenő címeik esetében nemhogy nem fognak emelkedni az árak, de a legtöbb esetben ingyenesen is frissülnek majd az újgenerációra.

Aztán jöttek a kivételek is a Sony, az Activision és az csoportelső Take-Two személyében, akik szinte minden esetben felszámolnak pár ezer forintot, ha az új konzolokon nem az előző generációra szánt portékáikkal szeretnénk játszani. Szerencsére viszont akad pozitív példa is, a lengyel CD Project Red bejelentette például a The Witcher 3 újgenerációs kiadását is, amit mindenki teljesen ingyenesen meg fog kapni, akinek már megvan a játék a jelenlegi generációra.

A Sony esete viszont különösen fájó lehet sokak számára, ugyanis a saját fejlesztésű játékaik Európában kétszer annyival drágulnak, mint bárhol máshol, így a szokásos 70 dollár – 70 euró helyett, 70 dollár – 80 eurós áron kerülnek a fizikális és az online boltok polcaira. Ezután felmerült a kérdés,

hogy a multiplatform játékokon felül a Microsoft saját gyártású címei fognak-e drágulni, és ha igen, akkor melyik mintázatot fogja alapul venni?

Ezt a kérdést feltették az Xbox divízió marketing igazgatójának, Aaron Greenbergnek is, aki szerint ha a Sony-hoz hasonlóan emelnének is az áraikon sem számítana, hiszen minden belső fejlesztésű játékuk a megjelenés napjától elérhető a Game Pass kínálatából, aminek havidíja töredéke egy újonnan megjelenő AAA-s címnek.

“A játékok árazása egy szuper összetett dolog, régen ugyanis minden új játék egy áron jelent meg. Most viszont az Ori and the Will of Whisps 30$-ba, a Gears Tactics viszont 60$-ba fog, míg előtte a State of Decay 2 csak 40$-ba került megjelenéskor. Nincs tehát erre egy egységes és egyszerű válasz, így csak annyit tudunk mondani, hogy a Gears Tactics 60 dollárba fog kerülni.”

Kezdte mondandóját Greenberg, majd rátért arra az érdekes jelenségre, ami a generációváltást az árakon keresztül érinti. A legtöbb kiadó ugyanis úgy játssza el a “most még nem emelünk árat” szimpátiakeltő kártyát, hogy valójában pont a generációváltással kompenzálják a 60-70 dollár/eurós különbözetet – sokuk ugyanis nem adja ingyen a next-gen frissítést.

“Úgy gondolom, ha végignézek a videojátékiparon pár nagyszerű kivételtől eltekintve – mint az Assassin’s Creed Valhalla, a Cyberpunk 2077, vagy a Dirt 5, ami minden esetben 60$-ba kerülnek, és nem többe – ezt nem így látom. Ezek leginkább sportjátékok, amik szintén megjelennek a régi és az újgenerációra, de nincsenek benne a Smart Delivery-ben, és így a felfrissítést plusz költségekhez kötik.”

Ez a fajta taktika viszont azért is lehet érdekes, mert az Xbox Series X és a PlayStation 5 szinte minden előző generációs játékkal kompatibilis lesz, pár kiadó ezért is döntött az ingyenes upgrade mellett.

“Ez egy másfajta megközelítése a dolognak, és a helyzet az, hogy minden joguk megvan ahhoz, hogy kedvük szerint szabják meg az áraikat. Mi viszont inkább játékos-központúan gondolkozunk, először a Smart Delivery-vel (ingyenes felfrissítés next-genre), de ami talán a legfontosabb, hogy minden játékunk már megjelenéskor bekerül a Game Pass-ba.”

“Szóval számít-e úgy az árazásunk, ha egy Game Pass előfizetés minden magába foglal?” – zárta mondandóját Greenberg.

A Microsoft taktikája egyelőre példa nélküli: sem a Sony, sem a Nintendo nem áll elő hasonló megoldással – egyelőre legalábbis -, a legtöbben ugyanis nem tartják egy megtérülő modellnek a Game Pass-t. Ennek természetesen majd az idő lesz az eldöntője, az egyre növekvő játékárak mellett viszont nem kérdés, hogy nem elhanyagolható a relevanciája.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva