Gaming

A Roblox két lépést tett a Ready Player One által vázolt virtuális világ eléréséhez!


Óriásit újít a Roblox: érkeznek a valós modellezésű dinamikus arcok!

Meglepő lehet, de a világ egyik, ha nem a legnépszerűbb játéka a Roblox. Ha mindenkinél nem is, de a 18 év alatti korosztály körében abszolút bajnok, ami akár a Fortnite számait is képes felülmúlni. A fejlesztők elmondása alapján például a Roblox-al havonta 3 milliárd órányi játékórát töltenek el a gyerekek, sőt, a játékban megtartott virtuális koncertre több mint 34 millióan (!!!) voltak kíváncsiak élőben, míg ezzel szemben Travis Scott Fortnite eseményén 27 millióan csápoltak.

A Ready Player One szerzője, Ernest Cline szerint jelenleg a Roblox az a játék, amely a legközelebb áll az általa kitalált Oázishoz.

Akik ismerik az építőkockás játékot tudhatják, hogy a 2008-as megjelenése óta számos fejlődésen ment keresztül: sokat javult a grafika, számos új kreatív lehetőséggel bővült, a legszembetűnőbb viszont a karakterek kinézetének változása lehet. A korai években még elég Duplo-Lego szerű figurákat alakíthattunk, melyek egy-két blokkból és egy fejből álltak csupán, ahogyan viszont teltek-múltak az évek úgy lettek egyre “szebbek” és kidolgozottabbak – persze senki ne gondoljon The Last of Us 2 szintű kinézetekre.

Aztán a semmiből a minap bejelentették, hogy a Roblox Corporation felvásárolta a digitális avatar fejlesztésekkel foglalkozó Loom.ai-t.

Tech Startup Loom.ai Wants to Turn You Into a 3D Avatar | Fortune
Kép: Fortune

A Loom.ai-t 2016-ban alapította a LucasFilms-ből kivált fejlesztésekért felelős vezető Kiran Bhat, és a DreamWorks Animation korábbi VFX supervisiora Mahesh Ramasubramanian. A Loom.ai egy mesterséges intelligencián alapuló digitalizáló program, amely egy fotó, vagy videó alapján bárkiből azonnal dinamikus virtuális mást farag. A technológiát üzenetküldő appokhoz, közösségi oldalakhoz, reklámokhoz, virtuális tantermekhez, VR-hoz és játékokhoz tervezték, mostantól pedig mindez a Roblox portfólióját erősíti.

Az ilyenkor szokásos akvizíciós folyamat valamikor 2021 elején zárul, addig viszont bárki rálicitálhat az ajánlatra.

Ez azt jelenti, hogy a játékosok hamarosan a saját virtuális másukkal szaladgálhatnak a Roblox szinte bárhogyan formálható világában, amely most két lépést tett a Ready Player One által vázolt virtuális világ eléréséhez. Aztán tegye fel a kezét az, aki bármikor is gondolta volna, hogy a Roblox-ból lehet az első proto-Mátrix-Oázis!

Az EA rálicitált a Take Two-ra: megvették a legendás Codemasters-t!

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva