Gaming

Végre régi konzolokon is játszható a Cyberpunk 2077, de még messze nem tökéletes!


Az 1.05-ös hotfix után végre játszható állapotban az alapkonzolos Cyberpunk 2077!

Megérkezett a harmadik nagyobb csomagnyi frissítés a Cyberpunk 2077-hez, mely ismét elképesztő mennyiségű hibát javít ki. Ennek köszönhetően már legalább féllábon elsántikál a régebbi konzolokon is, melyek közül is leginkább Xbox One-on figyelhető meg drasztikus javulás, de az alap PlayStation 4 teljesítményében is számottevő a változás.

A már 7 éves alap Xbox One-on elképesztő frame dropokat és fagyásokat volt képes produkálni. Akadtak olyan helyzetek, főleg akció közben és a városban vezetve, mikor az fps számláló 10-15 frame-re is bezuhant. Az 1.05-ös frissítés után ilyennel már nem fogunk találkozni, a korábbi játszhatatlan állapotról 24-26 képkockára javult a helyzet, ami persze a közelébe nem ér a Series X teljesítményéhez, de legalább már probléma nélkül el lehet játszani vele. One X-en és Series S-en már tartja a 30 fps-t, addig Series X-en túlzott változás nem figyelhető meg.

A régi alapgépeken valamelyest javítottak a felbontáson, illetve élesebbek lettek a textúrák is, de még a járókelők számán is képesek voltak egy picit növelni, ami az előző helyzethez képest óriási teljesítmény.

Az alap PlayStation gépeken a képkocka számmal túlzottan nem volt probléma ez előtt sem, azért volt min javítani itt is. A frissítés után viszont bizonyos jelenetek során a korábbi 30 közeli képkockáról most képes 25-27-re esni (városban autókázás során még ennél is jobban bezuhan), ami ugyan nem drasztikus változás, mindenképpen érdekes a romlás. Az 1-2 fps-es eltérés megfigyelhető a PS4 Pro-n is, ahol korábban stabilan 30-at mutatott, most néhol 28-29-re is esik – ez szerencsére alig észrevehető, és az esetek többségében tartja a 30 képkocka/másodpercet. PS5-ön frissítés előtt és után is fixen 60, itt ezen a fronton nem történt változás.

A felbontás, a textúrák minősége ebben az esetben is javult, és itt is növeltek a járókelők számán.

A konzolos teljesítményeken felül azok stabilitásán is sikerült dolgoznia a CD Projekt Red fejlesztőinek, így a játék során sokkal kevesebb több másodperces fagyásra számíthatunk (én több órányi játék után sem tapasztaltam), de összeomlásokra sem nagyon kell készülnünk. Továbbá kijavítottak számos idegesítő és/vagy vicces bugot is, köztük a notórius T-pózban álló karaktereket, és remélhetőleg a játékot megakasztó, a küldetések elindítását-befejezését akadályozó hibával sem találkozunk majd – ezeket a hivatalos patch notes-ban mind ellenőrizheted.

Az 1.05-ös frissítés után tehát végre már játszható állapotban a Cyberpunk 2077, és ugyan még messze a játék tényleges rendbetételének vége, legalább már minden konzolon jobban teljesít mint a megjelenése napján. 

Mindeközben újabb hibák is kibuktak, többek között olyan égető is mint a 8 MB méretet meghaladó mentések korruptálódása, ezért fokozottan figyeljetek rájuk. A következő javítócsomag is hamarosan érkezhet, a CDPR munkatempóját látva egy-két héten belül – legkésőbb az ünnepek után – meg fog érkezni, mellyel még jobb és stabilabb állapotba pofozzák a drámai rajtot vevő, de jobb sorsra érdemes Cyberpunk-ot. Azt azért érdemes tudni, hogy mesze még a vége.

Képes lehet-e visszanyerni a játékosok bizalmát a CD Projekt Red a Cyberpunk fiaskó után?

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva