A japán játékosok megcsalva érzik magukat...
A Sony történetének legrosszabb “nagykonzolos” rajtját tudhatja magának a Japán piacon a PlayStation 5-tel, aminél csak egyetlen gépük, a 2005-ben megjelent PSP fogyott gyérebbül. Mindez az Ace Economic Research Institute analitikusa, Hideki Yasuda mérésein alapul, aki szerint
az első hat hét alatt összesen csupán 240.000 PS5 talált gazdára.
Yasuda a Gameindustry Japán felületén közzétett cikkében megjegyezte, hogy egyáltalán nem tűnik úgy, hogy a Sony komolyabban tervezne a hazai piaccal, melyet a hivatalos kommunikációjukkal is igen hidegen jellemeznek. Az elemző szerint ugyanis az országban egészen erősen limitált mennyiségben elérhető PS5 nem magyarázható a japán gyárak teljesítőképességével, azok ugyanis minden probléma ellenére tartották a kitűzött gyártási ütemterveket, melyekkel jóval több konzolt kellett volna eladniuk a térségben. Hozzátette, hogy a Sony egyértelműen áthelyezte a hangsúlyt az amerikai piacra, melyet a videojátékos divíziójának (Sony Interactive Entertainment) 2016-os Tokióból a kaliforniai San Mateóba való költözése is remekül mutat.
Mindez az elemző olvasata alapján azt jelenti, hogy a Sony a japán játékosok érdeklődése ellenére döntött úgy, hogy nagyobb mennyiségű konzolt szállíttat át Japánból Amerikába, hogy az ottani játékosokat tudja nagyobb számban kiszolgálni.
Érdemes megjegyezni viszont, hogy a PlayStation 5 a világon mindenhol erősen limitált mennyiségben kapható, mivel (elméletileg) a koronavírus-járvány miatt nem voltak képesek elegendő mennyiségű konzolt gyártani. A Sony szakemberei emiatt dönthettek úgy, hogy legyen bármekkora az érdeklődés az adott országban, minden újgenerációs gépet arányosan osztanak szét. Így valóban előfordulhat, hogy a japán gyárak önmagukban ki tudták volna szolgálni a saját piacukat, de akkor arányaiban másoknak jutott volna belőle kevesebb.
Amellett sem érdemes elmenni szó nélkül, hogy hasonló elemzések szerint az Xbox Series konzolok még a PS5-nél is rosszabbul kezdtek a szigetországban, melyekből ötször kevesebbet adtak el eddig – pedig a Microsoft egyre terjeszkedik a keleti piac felé is. Úgy gondolom, hogy a generáció kezdetén még nem érdemes temetni egyik gyártót sem, mivel nem túl valószínű, hogy a Sony bármikor is faképnél hagyná a saját piacát, főleg úgy, hogy a redmondiak nem titkolt szándéka betörni oda.
A japán játékosok részéről érthető a csalódottság, Yashudanak pedig abban mindenképpen igaza van, hogy a Sony-nak jobban át kellett volna gondolnia a Japán és a globális megjelenést.
Remek ötlettel állt elő az IKEA, hogy megkönnyítse a konzolos játékosok vásárlását!
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!