Gaming

Sikerjátékot készítettek, aztán kirúgták a fejlesztőket, hogy ne kelljen kifizetni őket!


Egy ilyen történetbe ma komplett vállalatok buknának bele, '97-ben még belefért...

A Mindscape valószínűleg a legtöbb hozzám hasonló régi vágású játékosnak ismerősen cseng, ugyanis ennek a legendás stúdiónak köszönhetjük a Prince of Persia-t, a Paperboy-t, a Wing Commander-t és a LEGO Island-et is – csak hogy párat említsek. Hosszas küzdelem után a stúdió 2011-ben végleg kiszállt a videojátékfejlesztésből és bezárta kapuit, utolsó címük a mérsékelten közepes U-Sing volt 2009-ben Wii-re.

Igen ám, csakhogy míg nekünk játékosoknak számos emlékezetes élményt, addig a náluk dolgozó fejlesztőknek inkább álmatlan éjszakákat adtak. A napokban derült fény arra a hétpecsétes titokra, melyet már 23 éve őriznek:

A rendkívül sikeres LEGO Island megjelenését követően, a hirtelen jött sikert látva a Mindscape az összes fejlesztőt azonnali hatállyal kirúgta, akik az építőkockás játékon dolgozott azért, hogy ne kelljen kifizetni nekik a szerződésbe foglalt royaltit (eladások után járó bónusz). 

A LEGO Island fejlesztése 1995-ben vette kezdetét, melynek vezényletével Wes Jenkins-t – író, rendező (Mario’s Time Machine, Mario Is Missing) és Scott Anderson producert bízták meg. A játékot egy évvel később ’96-ban jelentették be, mint a világ első hivatalos LEGO adaptációját, a Mindscape viszont ennek ellenére sem hitt a játék sikerességében. A LEGO Island végül, ha nem is a játékelemei miatt, de a vállalat egyik legnagyobb sikerévé nőtte ki magát, mely teljes élettartama alatt 1 millió példányban fogyott összesen.

A játék 1997-es megjelenésekor három hónap alatt valamivel több mint 323.000 darab talált játékosra, akkor ez a szám az amerikai eladási lista 11. helyére volt elegendő. 1998-ban viszont egészen a 7. helyig kúszott a maga 404.000-es eladásával, melyre 1999-ben tette fel a koronát, mikor is hasonló mértékben kapkodták a játékosok mint előtte.

“Mikor megjelent a játék mi tudtuk, hogy óriási siker lesz. A bónuszos rendszer, amiben akkoriban dogoztunk viszont nagyon rossz volt, mármint a fejlesztők számára. Aztán megjelent a játék és egyszerűen nem fizették ki az embereket, akik dolgoztak rajta, pedig nagyon sokat eladtak már az első napon. Szóval tartoztak nekünk a royaltikkel, de a vezetőség inkább úgy döntött, hogy inkább bedöntik az egész céget, minthogy kifizessenek minket. Úgyhogy kirúgtak mindenkit, és bedöntötték a céget.” – mondta Anderson, aki 23 év után nyilatkozott először a botrányos történetről a Bits N’ Bricks podcastben.

Ezek után a The Lego Group természetesen nem volt hajlandó újra szerződni a Mindscape-el – ami az anyagilag egyébként is instabil vállalat utolsó előtti szöge volt a koporsójában -, így a folytatással már egy másik csapatot, az akkoriban sportjátékokról ismert Silicon Dreams Studio-t bízták meg. Egyetlen pozitív kicsengése azért volt a történetnek. A LEGO Island nagyrészt a vicces karakterei és a története miatt lehetett sikeres (meg hát mert LEGO), így a kiemelkedő munkáját látva, az anyacég leszerződtette az író-rendező Wes Jenkins-t, aki később olyan játékok fejlesztésében segédkezett, mint a LEGO Racers, a LEGO Indiana Jones, vagy a LEGO Star Wars.

https://leetesport.hu/hu/2021/01/04/meghalt-jarod-nandin-aki-egyetlen-cosplayel-lett-vilaghiru/

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva