Bő egy hete érkezett a legutóbbi frissítés a játékba, lássuk CriticKitten's elemzése alapján, hogy az érintett hősök milyen irányba mentek el azóta.
Bár az elemzés kilenc hősről szól, de érdemben a következő hat karakter változott.
- Blaze
Blaze ugyan kicsit gyengébbre sikerült, mint szerette volna a Blizzard (nagyjából 47%-os win ratel rendelkezett), elsősorban az volt a legnagyobb probléma vele, hogy szűkös talent diverzifikációval rendelkezett. Ezt ellensúlyozandó gyengítették hetesen a “Grill and Kill” nevűt és erősítettek jó pár másikat, azonban a legerősebb buildje stabil maradt, így a 2%-os győzelmi arány növekedés inkább annak köszönhető, hogy kezdik megtanulni a játékosok a karaktert.
- Hanzo
Egyike a legproblémásabb hősöknek a játékban, mióta áthozták (átdolgozva) a korábban 20-as színtű, „Sharpened Arrowheads” nevű talentjét level 7-re. Azóta folyamatos résztvevője a HGC-nek (ha éppen nem bannolják), ami szemmel láthatóan hatással volt a Hero League-re és Team League-re egyaránt, ugyanis noha épp egy jó adag nerfen ment keresztül, majdnem 8%-al többször bannolták. A számok alapján könnyen elképzelhető, hogy ez a talent továbbra is problémás marad és további gyengítésre szorul (már fel is kerültek tesztszerverre a további nerfek), addig is érdemes minél többször partvonalon túlra rakni Hanzot a draft során.
- Sonya
Érdekes utat járt be a „Poisoned Spear” talent. Eredetileg 4 másodperc kellett, hogy végigmenjen a 100%-os sebzés, senki nem vette ki. Ezt követően buffolták, ami által felfedezték a burst potenciált benne, azóta annyira népszerűvé vált, hogy most, amikor ismét csak 100%-ot sebez, de már 6 másodpercen át teszi ezt, ugyanúgy a legmagasabb pick rate-el rendelkező maradt.
- Valeera
Ahogy általában a stealth képességgel rendelkező hősöket, úgy Valeerat sem könnyű egyensúlyban tartani. Ezúttal erősítették a „Relentless Strikes”-ot négyesen és a „Mutilate”-et hetesen, hogy felhozzák a Sinister Strike buildet, mint valid opciót, azonban azt érték el végül, hogy ez lett az egyetlen játszható buildje a karakternek. Az mindenképp pozitívum, hogy ezáltal kilépett a trollpick kategóriából és választhatóvá vált, ezt mutatja az 5%-os win rate emelkedés.
- Tyrande
Tyrande szinte semmiségnek tűnő kettő base attack damage buffot kapott az előző patchben, de mivel ez hatással van több talentjére is (többek között hetesen a „Darnassian Archery”-re), ezért kettő százalékkal magasabb győzelmi arány változás következett be nála. Ennél természetesen többre lesz szükség, hogy a kompetitív térképre visszakerüljön Tyrande, aki a support változtatások egyik legnagyobb áldozata lett (vagyis, hogy nem meta már a dupla support), azonban egy lépés megtörtént a jó irányba.
- Sgt. Hammer
Noha csak két talentet nerfelt a Blizzard, mindkettő a védelmi alappillére Hammernek. A „Regenerative Bio-Steel” kiváló sustaint, a „Graduating Range” pedig biztonságos ranget adott a specialistának a sebzés kiosztásához, mely a legmagasabb win rate-el rendelkező hőssé tette a játékban. Noha ilyenkor mindig figyelembe kell venni a pick rate-t is – minél kevesebben választanak valakit, annál nagyobb az esély arra, hogy olyanok játszanak vele, akik tényleg értenek hozzá- ami Hero League-ben mindössze 6%, de az ehhez társuló 56%-os győzelmi arányt tekintve megérdemelt gyengítés kapott.
Hős | Győzelmi arány (win rate) | Győzelmi arány változás | Népszerűség (pick rate) | Népszerűség változás |
Blaze | 49.4% | +2% | 18.9% | +0.4% |
Brightwing | 51.3% | +0.5% | 27.4% | +2.0% |
Hanzo | 47.3% | -2.1% | 58.9% | +4.2% |
Sgt. Hammer | 52.3% | -4.1% | 5.8% | -0.3% |
Sonya | 49.9% | -2.6% | 36.8% | -11.2% |
Sylvanas | 51.4% | -1.2% | 45.8% | -2.8% |
Tyrande | 48.5% | +2.9% | 6.1% | +0.8% |
Valeera | 45.6% | +4.6% | 4.9% | -0.4% |
Xul | 48.8% | -1.7% | 5.0% | +0.1% |
A hősöket érintő változtatások számokban kifejezve
Ti melyik változtatásnak örültetek a legjobban?
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!