Fortnite

“Kapta, halt” – jól működik a jelenlegi knock rendszer?


Maradjon a jelenlegi rendszer, vagy itt ideje egy kis vérfrissítésnek?

A versenyeken a kill is számít, nem csak a win!

A PUBG versenyeken a helyezések mellett természetesen az ölések száma is fontos tényező. Sokszor akár továbbjutás is múlhat egy-egy killen. Erre tökéletes példa a ‘MITTOMEN’ csapat (Cucu, Foda, Lowhealth és Konti) legutóbbi GLL-es kvalifikációja, ahol “mindössze” három kill kellett volna a továbbjutáshoz (kettő azért nem lett volna elég, mert kevesebb placement pontjuk volt mint az 5. csapatnak):

A jelenlegi rendszer

Vegyünk példának három csapatot (A,B,C), több lehetőséggel is számolhatunk:

  • A csapat megöli B csapatot, B csapat megöli A csapatot – itt még semmi probléma
  • C csapat figyeli az eseményeket, majd nevető harmadikként beszáll a tűzpárbajba és szimplán messziről, akár biztonságos távolságból lelövi az A, B csapat knockos csapatait
  • A fenti esetek kevert változataival: totális kill és knock káosz

Mi is ezzel a potenciális probléma? Ahogy fentebb említettük, a szerzett killpontok sokszor aranyat érhetnek és egy-egy szélsőséges esetnél az is előfordulhat, hogy C csapat 6-8 öléssel távozik a helyszínről, úgy hogy igazából csak pár kósza golyót lőttek rá az éppen harcoló, knockos csapatokra. 

Nagy hiba lenne elítélni az ilyen tettekért az adott helyzetben lévő ‘C’ csapatot. Egyrészt így kihasználják a játék adta lehetőségeket, másrészt pedig komoly taktikai döntéssel jár, hogy feladják-e pozíciójukat a knockos emberkékre való lövöldözéssel.

Mi lehetne erre a megoldás? Kell-e egyáltalán változtatni rajta ?

Sok felhasználó teljesen elégedett a jelenleg alkalmazott megoldásokkal, sokan azonban nem teljesen. Rengeteg posztot találunk ezzel kapcsolatban a különböző PUBG fórumokon, subbredditeken.

Rengeteg ötlet van a knock megváltoztatásra, az egészen drasztikustól a kicsit finomítottig:

  • Teljesen szűnjön meg a knockolás, egyből haljon mindenki
  • Attól függetlenül ki öli meg a knockolt embert, az kapja meg a killt aki kiütötte
  • Pár darab knock után ténylegesen haljon meg a célpont, ne lehessen tizedjére kiütni
  • Legyen knock, de fejlövés esetén instant haljon meg a lelőtt játékso
  • Sebzés alapján dőljön el ki kapja a killt a megölt emberért

Ha a Battle Royale játékokból egyszer komoly pénzért folyó versenyeket rendeznek majd, komoly problémát okozhat az egységes rendszer hiánya. Az Epic Games ugyanis már kezelte a dolgot jó előre, a Fortnite-ban nem lehet belopni a killt. És a játékosok szerint ez jól is van így.

Ha itt ennyire elégedettek ezzel a rendszerrel, a PUBG miért nem fontolja meg az átvételt. Vagy ha a PUBG-ben jól működik a mostani, miért változtatott rajta verseny nélkül az Epic? Rendesen megoszlottak a vélemények, ebből is látszódik, hogy eléggé összetett dolog ez a knock-kérdés. Megkérdeztem pár hazai PUBG játékost/ismerőst, hogy nekik mi a véleményük a dologról:

Tethrys:

Nem kell rajta változtatni, teljesen jó a most használt rendszer.

Sn0w:

A jelenlegi rendszer szerintem teljesen átgondolatlan. Nem gondolom, hogy nagy skill kellene ahhoz, hogy valakit a földön le tudjuk lőni, ezt pedig még külön díjazni is kellene. Adjanak ezért hit pointot, de a killt annak kellene megkapni, aki lelőtte a játékost. Emellett pedig röhej, hogy bármennyiszer lehet knockolni egy embert, azért akit 4-5-ször lelőttek, igazán meghalhatna.

FoDa:

A jelenleg használt rendszer teljesen tökéletes, nem kell rajta változtatni. Taktikai szempontból is át kell gondolniuk a csapatoknak, hogy érdemes-e rálőni a knockos emberekre.

KODIAK:

Én a kompetitív meccsen sem díjaznám a killeket igazából, ha meg mindenképp akarják, akkor meg a sebzést kellene pontozni. Ahogy CS-ben sem pontozzák ki mennyit öl, itt sem lenne szükség erre.

Sebzés alapú pontozás…nem is hangzik olyan rosszul! 

 

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva