PUBG

Miért kellettek az új hangok és mi változott? – A fejlesztők elmagyaráztak mindent


Mindent az újonnan jött hangrendszerről, a fejlesztők mindent elárultak.

Azt egészen biztosan mindenki észrevette, hogy valami történt a hangokkal a 13. update óta. Valakinek tetszett, de a többség egyelőre utálja, egyesek még a játékot is e miatt hanyagolják, pedig azért annyira nem szörnyű a helyzet. A PUBG fejlesztői egy részletes levélben bemutatták végre, hogy miért változtattak a korábbi rendszeren. Első körben elnézést kértek, amiért nem dokumentálták megfelelően a dolgokat (az update logban egy szó sem esett a hangokról). Továbbá megígérték azt is, hogy a jövőben jobban odafognak figyelni ezekre is, tudnak és akarnak is jobbak lenni.

Az új hangrendszert a HRTF pluginnak köszönhetjük. Ennek a pluginnak hála térben könnyebben el tudjuk helyezni a hangokat. Jó ideje már, hogy ez a CS:GO-ban is tiszteletét tette, ott is kellett pár finomítás, mire használhatóvá vált (3 év után én például képtelen voltam megszokni, de ott választhattunk a stereo és a HRTF között).

A HRTF-et már korábban is használták a lépéshangoknál, robbanásoknál és a töltényhüvelyeknél, de a ellenfél lövéseinél még nem. Ezelőtt könnyedén meg tudtuk mondani azt, hogy balról vagy jobbról jön a lövés, de azt már viszont sokkal nehezebb volt kideríteni, hogy előlről vagy hátulról jön az a bizonyos hang. Ez most a HRTF pluginnal nem probléma többé.

A különbségeket pedig illusztrálták is, figyeljünk a hangokra, a változás tényleg érzékelhető, de kicsit furcsa elsőre.

Az ellenfél lövései azonos távolságról

Korábban:

A HRTF esetén:

Az ellenfél lövései a karakterünk alatt

Korábban:

A HRTF esetén:

Az ellenfél lövései a karakterünk felett

Korábban:

A HRTF esetén:

A fejlesztők szerint hatalmas újításnak számít az új hangrendszer és sokkal hatékonyabban tudjuk behatárolni az ellenfeleinket, mint korábban. Természetesen hallották a kritikákat, hogy “furák”, “szarok” lettek a hangok, ezeket a visszajelzéseket folyamatosan figyelik a lehető legjobb végeredmény kedvéért.

A jövőben is fog még több frissítés érkezni a hangrendszerhez, közöttük olyanok is, amelyeket mi magunk testre tudunk majd szabni. Ahogy a Counter-Strike esetében, itt is jöhetne akár egy HRTF kapcsoló, amivel visszaállíthatnánk a korábbi hangokat, ha valakit zavar esetleg az új hangrendszer.

Forrás

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva