Késsel futunk a leggyorsabban. De ez az örök igazság még csak a jéghegy csúcsa. A fegyverekkel való közlekedési sebességek megértése csak ez után jön.
A CS:GO-ban minden fegyver tartozik egy külön mozgási érték. Ez az érték megmutatja, hogy hány egységet képes megtenni a karakter egy másodperc alatt, ha ez a fegyver van a kezében. A CS:GO-nak saját mértékegysége van a távolságok kifejezésére. A karakterek magassága például 72 egység, ezek alapján egy átlag 180 centis magassággal pontos számot kapunk:
1 CS:GO egység = 2,5 centiméter
Ahogy már említettük, leggyorsabban késsel futhatunk a játékban, itt 250 egységet tudunk másodpercenként haladni. Játéékon belül ez ilyen távolságnak látszik:
Ez másodpercenként 6,25 méternek felel meg átváltva. Ennél gyorsabban csak ugrásokkal közlekedhetünk, hiszen ugorva akár 280+ egységet is haladhatunk másodpercenként.
Ezért gyakorolják a profik előszeretettel a Bunny Hopot, ez a haladás leggyorsabb módja ugyanis. Az ugrálást és a kést tehát már tudjuk, de mi a helyzet az egyes fegyverekkel? Jöjjön most a CS:GO összes fegyveréhez tartozó, játékon belüli futási sebesség:
Pisztoly
- USP-S: 240
- P2000: 240
- Glock-18: 240
- P250: 240
- CZ75-Auto: 240
- Five-SeveN: 240
- Tec-9: 240
- Dual Berettas: 240
- Desert Eagle: 230
- R8 Revolver: 220
Az alappisztolyokkal történő futás csak picit lassabb a késsel való futásnál. A dezi viszont már lényegesen lomhább mozgást hoz magával.
Shotgun
- XM1014: 215
- Nova: 220
- MAG-7: 225
- Sawed-Off: 210
SMG
- P90: 230
- UMP-45: 230
- MP7: 220
- MP9: 240
- PP-Bizon: 240
- MAC-10: 240
Egyes SMG-k a pisztolyok szintjén mozognak, így rush alatt nem lassulunk be túlságosan velük.
Rifle
- M4A1-S: 225
- M4A4: 225
- AK-47: 215
- FAMAS: 220
- Galil AR: 215
Megfigyelhető, hogy a CT fegyverekkel való futás gyorsabb, mint a Terrorok arzenáljával.
- SG 553: 210
- SG 553 zoomolva: 150
- AUG: 220
- AUG zoomolva: 150
- G3SG1: 215
- G3SG1 zoomolva: 120
- SSG 08: 230
- AWP: 200
- AWP zoomolva: 100
- SCAR-20: 215
- SCAR-20 zoomolva: 120
Egyedül az SSG az, ami zoomolva is pont olyan gyorsa, mint normál esetben. A többi fegyvernél brutálisan lassú a közelítve történő mozgás.
Machine gun
- Negev: 150
- M249: 195
Egyéb tárgy
- Gránátok: 245
- Zeus x27: 220
- C4: 250
C4-el pont olyan gyorsan futhatunk, mint a késsel, és a gránátok sem lassítanak be minket annyira.
A fenti adatok alapján tisztán látszik, hogy a kör elején mindenképp késsel érdemes futni. Ekkor még nem áll fent a veszély, hogy belefutunk valakibe, nyugodtan rohanhatunk késsel, hogy hamar elfoglaljuk a pozíciónkat.
De ha már kör közben vagyunk és rotálnunk kell, vagy gyorsan akarunk pozíciót váltani, érdemes az alappisztolyokra váltani. 10 egység különbség persze számít, de ha átszámítjuk, 4 másodperc alatt nyerünk vele egy métert. Egyetlen méterért pedig nem feltétlen éri meg kockáztatni, hogy késsel futunk az ellenfélbe. A pisztoly se sok, de ha van rá esély, hogy ellenfélbe futunk, nagyobb biztonságot ad.
Ugyanez igaz egyes SMG-kre is, az ilyen körökben nem érdemes kockáztatni a késsel való futást. Ha például Dust2-n pit legaljából teljesen végig szeretnénk futni A-hosszún a pálya hátuljáig, 2868 egységet kell megtennünk.
Ez késsel csupán fél másodperccel gyorsabb, mint a 240-es értékű pisztollyal vagy SMG-vel. Ennyiért tényleg nem éri meg kockáztatni.
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!