Counter Strike

M4 > AK, MP9 > UMP és CZ > Dezi – Milyen gyorsan futunk az egyes fegyverekkel?


Késsel futunk a leggyorsabban. De ez az örök igazság még csak a jéghegy csúcsa. A fegyverekkel való közlekedési sebességek megértése csak ez után jön.

A CS:GO-ban minden fegyver tartozik egy külön mozgási érték. Ez az érték megmutatja, hogy hány egységet képes megtenni a karakter egy másodperc alatt, ha ez a fegyver van a kezében. A CS:GO-nak saját mértékegysége van a távolságok kifejezésére. A karakterek magassága például 72 egység, ezek alapján egy átlag 180 centis magassággal pontos számot kapunk:

1 CS:GO egység = 2,5 centiméter

Ahogy már említettük, leggyorsabban késsel futhatunk a játékban, itt 250 egységet tudunk másodpercenként haladni. Játéékon belül ez ilyen távolságnak látszik:

Ez másodpercenként 6,25 méternek felel meg átváltva. Ennél gyorsabban csak ugrásokkal közlekedhetünk, hiszen ugorva akár 280+ egységet is haladhatunk másodpercenként.

Ezért gyakorolják a profik előszeretettel a Bunny Hopot, ez a haladás leggyorsabb módja ugyanis. Az ugrálást és a kést tehát már tudjuk, de mi a helyzet az egyes fegyverekkel? Jöjjön most a CS:GO összes fegyveréhez tartozó, játékon belüli futási sebesség:

Pisztoly

  • USP-S: 240
  • P2000: 240
  • Glock-18: 240
  • P250: 240
  • CZ75-Auto: 240
  • Five-SeveN: 240
  • Tec-9: 240
  • Dual Berettas: 240
  • Desert Eagle: 230
  • R8 Revolver: 220

Az alappisztolyokkal történő futás csak picit lassabb a késsel való futásnál. A dezi viszont már lényegesen lomhább mozgást hoz magával.

Shotgun

  • XM1014: 215
  • Nova: 220
  • MAG-7: 225
  • Sawed-Off: 210

SMG

  • P90: 230
  • UMP-45: 230
  • MP7: 220
  • MP9: 240
  • PP-Bizon: 240
  • MAC-10: 240

Egyes SMG-k a pisztolyok szintjén mozognak, így rush alatt nem lassulunk be túlságosan velük.

Rifle

  • M4A1-S: 225
  • M4A4: 225
  • AK-47: 215
  • FAMAS: 220
  • Galil AR: 215

Megfigyelhető, hogy a CT fegyverekkel való futás gyorsabb, mint a Terrorok arzenáljával.

  • SG 553: 210
  • SG 553 zoomolva: 150
  • AUG: 220
  • AUG zoomolva: 150
  • G3SG1: 215
  • G3SG1 zoomolva: 120
  • SSG 08: 230
  • AWP: 200
  • AWP zoomolva: 100
  • SCAR-20: 215
  • SCAR-20 zoomolva: 120

Egyedül az SSG az, ami zoomolva is pont olyan gyorsa, mint normál esetben. A többi fegyvernél brutálisan lassú a közelítve történő mozgás.

Machine gun

  • Negev: 150
  • M249: 195

Egyéb tárgy

  • Gránátok: 245
  • Zeus x27: 220
  • C4: 250

C4-el pont olyan gyorsan futhatunk, mint a késsel, és a gránátok sem lassítanak be minket annyira.

A fenti adatok alapján tisztán látszik, hogy a kör elején mindenképp késsel érdemes futni. Ekkor még nem áll fent a veszély, hogy belefutunk valakibe, nyugodtan rohanhatunk késsel, hogy hamar elfoglaljuk a pozíciónkat.

De ha már kör közben vagyunk és rotálnunk kell, vagy gyorsan akarunk pozíciót váltani, érdemes az alappisztolyokra váltani. 10 egység különbség persze számít, de ha átszámítjuk, 4 másodperc alatt nyerünk vele egy métert. Egyetlen méterért pedig nem feltétlen éri meg kockáztatni, hogy késsel futunk az ellenfélbe. A pisztoly se sok, de ha van rá esély, hogy ellenfélbe futunk, nagyobb biztonságot ad.

Ugyanez igaz egyes SMG-kre is, az ilyen körökben nem érdemes kockáztatni a késsel való futást. Ha például Dust2-n pit legaljából teljesen végig szeretnénk futni A-hosszún a pálya hátuljáig, 2868 egységet kell megtennünk.

Ez késsel csupán fél másodperccel gyorsabb, mint a 240-es értékű pisztollyal vagy SMG-vel. Ennyiért tényleg nem éri meg kockáztatni.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva