Belementünk a fegyver kivételének az elemzésébe pár gondolat erejéig.
Pár órája írtunk a legújabb Fortnite frissítésről: békés content update-nek indult, vérengzés lett belőle – kivették a Drum Gunt.
Eltűnt a Drum Gun?! – Már elérhető a Suppressed AR, éles a Content Update!
Meglepetés? Az.
Totális meglepetés? Nem teljesen.
Érdekesség, hogy pont tegnap futottunk bele Redditen ebbe a poénba:
Lehet, hogy mókás, de azért valljuk be: volt igazság benne.
OP volt
A Drum Gun egyszerűen túl erős volt: majdhogynem az egyetlen gyengéje a többi fegyverhez képest (az LMG-t kivéve) a relatíve nagy visszarúgás (recoil) volt.
Ha csak ebből indulunk ki, akkor leszögezhetjük, hogy indokolt volt a kivétel.
Ugyanakkor felvetődik a fegyver szerelmeseiben a kérdés: miért nem nerfelték egyszerűen?
Nincs helye a metában
Nehéz pontosan megfogalmazni, hogy mi járt az Epic Games fejében, de valami ilyesmire gondolunk: nem volt olyan hatótávolság, ahol helye lett volna a fegyvernek a metában.
Ha növeljük a damage dropot (vagyis minél távolabbra lövünk, annál kevesebbet árt a fegyver), hogy SMG szintre hozzuk (hogy alapvetően közelharci legyen), akkor telített pozícióba érkezik: ilyenkor azt választjuk, amelyik az erősebb, vagyis nincs döntési lehetőség igazából.
Ha az AR-ek szintjére akarjuk hozni (kisebb burst sebzés, nagyobb hatótáv), akkor ugyanebbe a problémába ütközünk.
Alternatív megoldás
Hogyan maradhatott volna a játékban? Próbáltunk erre a kérdése választ találni, de összességében sehogy.
Lehetett volna növelni a ritkaságát (epic-legendary szintre), hogy kevesebbet találkozzunk vele, de attól még a probléma nem oldódott volna meg, csak kevésbé lett volna jelen.
Lehetett volna játszani a számokkal (alacsonyabb sebzés, kisebb tár), de akkor ugyanott lyukadnánk ki, amit már az előző pontban ecseteltünk: ha gyengébb szintre lőtték volna be egy SMG-nél, akkor szimplán hozzuk azt, meg egy AR-t. Valahol a középtávol és a közelharc között van félúton, de ezt úgy tűnik lehetetlen volt meghatározni, így inkább kivették.
Hibrid fegyverként került be a játékba, és pont ez lett a végzete: nem sikerült balanszolni.
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!