PUBG

Vélemény: Megérkezett volna a “PUBG Killer” az új COD személyében? Ne vicceljünk már!


Több ezer óra PUBG után ránéztem a COD legújabb battle royale-jára, nos... Biztosan nem emiatt fogom hanyagolni a PUBG-t.

Sokan úgy tartják, az új Call of Duty battle royale játékmódja, amely az alapjátékkal együtt lesz megvásárolható, nem kevesebb mint 60 euróért, “megreformálja” majd a műfajt, és a PUBG-t
ledöntve a trónról, a Steam legsikeresebb battle royale játéka lesz. A Gamer.hu egyszeri vendégírójaként összegyűjtöttem pár mondatban, hogy szerintem ez miért nem fog bekövetkezni.

Kezdjük a fegyverekkel

A PUBG-val ellentétben a BO4 Blackoutban sokkal tovább tart eltenni egy embert láb alól, ezáltal a killek veszítenek az úgymond “kielégítő” érzésükből. Ki szeret 6-7 golyót belelőni egy ellenfélbe, mire az megfekszik, nem igaz? Érdemes megemlíteni még, hogy már a sokak álltal a PUBG-be kívánt rakétavető is megtalálható a játékban, többek örömére, kevesebbek bánatára. Én azok közé tartozom, akiknek ez nem igazán tetszik, ugyanis nem szeretnék egy rakéta általi one shot halált, miközben anélkül én dominálnám a fightot, ez nem Quake, értsük már meg!
Továbbá a fegyverek recoil rendeszere sincs igazán a toppon, hisz majdhogynem pontos lövéseket vagyunk képes leadni egy becsúszás közben a hipfireben tartott géppuskánkkal ami szerintem enyhén szólva is nevetség tárgya.

A játék sokkal kevésbé büntet, mint a jelenleg trónbitorló PUBG. Amíg ott, egy rossz döntést általában halál követ, itt pillanatok alatt visszacsúszhatunk egy fedezékbe és szinte büntetlenül lefaraghatjuk a hátrányunkat.

A kiegészítők repertoárja túl van tolva véleményem szerint, ugyanis egy távirányítású kisautóval kispotolni ellenfeleinket, ahelyett hogy csapatunk egyik emberére bíznánk ezt a feladatot, jócskán leegyszerűsíti a játékmenetet, eltüntetve a kockázatot, hogy felderítés céljából akár kénytelenek vagyunk feláldozni egyik csapattársunkat.
A kisautó mellett talán még a grappling gun érdemel említést, amely túl nagy mobilitást biztosít számunkra egy harcon belül, biztosítva a nagyon gyors pozíció váltást. Nem BR-be való ez sem.

Perkek

Korábbi COD-okból jól ismert perkek is helyet kaptak a játékban, (ugyan felszedhető és időlimithez kötött megjelenésben) de egy TDM-el ellentétben ebben a játékstílusban nem igazán helytállóak, hisz tovább fokozzák a randomitást faktort, elég kiegyensúlyozatlan előnyhöz juttatva használójukat.

A heal illetve a loot rendszer is egy sokkal leegyszerűsítettebb formátumot kapott. A lootolás elsőre elég átláthatatlan, holott nem rendelkezik a játék közel sem annyi féle/fajta kiegészítővel, mint a PUBG. Sokkal kevesebbet kell foglalkozunk azzal, hogy mennyi és milyen kiegészítőket/lőszer stb akarunk magunkkval vinni, hisz minden fegyver kiegészítő slotjába körülbelül egy, max két különbözőféle kiegészítőt rakhatunk (leszámítva a scopeokat), szóval nem igen kell variálni a dolgokat.

Katasztrofális heal system

Hogy miért? Mozgás közben healelés? Iszonyatosan rövid ideig tartó cast timeok a heal itemeken (200 hpra töltő heal 4 másodperc alatt, WTF?). Maximum 200 hp? Szerintem értitek a lényeget.

Meg kell említeni a bejárható terület nagyságát, illetve az ebből adandó problémákat, mint például a járművek feleslegességét.
A játéktér ennyi emberre egyszerűen túl kicsi, 86 embert ledobni egy ekkora területre egyáltalán nem komfortos. Nagyon kevés az esélye annak, hogy olyan helyre tudsz landolni, ahova rajtad kívül senki más, így folyamatosan megvan a kockázata, hogy akár elsőként is meghalhatsz a meccsben, nincs jelen az a szintű biztonságérzet, hogy egy-egy compoundot veszély nélkül ki tudj lootlni, megfelelő mennyiségű lootot biztosítva magadnak az első fighthoz.

Járművek, minek?

Gyalog is beérek a körbe, tökmindegy hol kezdek, független attól, hova szűkül a kör. A helikopterhez ugyan még nem volt szerencsém, de véleményem szerint a helikopter is azon dolgok közé
sorolható, amelyek nem hogy feleslegesek egy battle royale-ban, hanem egyenesen nem oda való.

Nem tudod honnan lőttek rád? Nem vagy benne biztos hogy eltaláltad e az ellenfeled? Itt nem lesz ilyen problémád, a játék fogja a kezed!
A battle royale játékok egyik skillfaktorját törli el a COD azzal, hogy mutatja a játék, hogy pontosan honnan is találtak el, elvéve a szükségét annak, hogy pontosan meg tudd határozni a fejhallgatód, illetve pályaismereted segítségével, hogy honnan is érkezett a lövés. Továbbá azzal sem kell törődni, hogy találatkor látod a vérezni az ellenfeled, hisz a célkereszt
körül megjelenő marker erről is gondoskodik.
Említést érdemel továbbá a korábbi CODokból már jól ismert wall penetration (azaz falakon átlövés) amely itt is helyet kapott. Ki ne szeretne falon keresztül fejest kapni, visszavonulás/gyógyítás közben?

Egy pár szó az optimalizálásról

Tudom, hogy a játék még csak beta fázisban van, viszont az open beta előtt bejelentett 90es fps lock (ami persze valószínűleg nem lesz benne a végleges játékba) adott okot az aggodalomra, és nem is véletlenül. A játék 1720×1080-as felbontásban very low grafikán szinte alig tudta hozni a fix 90 fpst, holott a PUBG-nek ez azért általában szokott menni, sőt, a PUBG azonos beállításokkal még szebb is a véleményem szerint.

Összegezve, a játék egy sokkal gyorsabb, dinamikusabb, leegyszerűsítettebb módon közelíti meg a Battle Royale stílust, ami véleményem szerint nem fog jót tenni a műfajnak, továbbá sokak véleményével ellentétben nem fog akkora tömegeket átcsábítani, mint ahogy azt hiszik. Többet talán a Battlefieldtől sem várhatunk el, hiszen hiába AAA-s cím, valószínűleg ők sem fogják tudni megfelelően tálalni a Battleroyale stílust, akárcsak a COD, így az igazi BR hangulatért rajongók maradnak a jól megszokott PUBG-nél, akik pedig egy “BR köntösbe bújtatott FFA”-ra vágynak, örömüket lelik majd ebben a két játékban.

Nektek hogy tetszik az új Call of Duty Battleroyale módja? Egyetértetek a felsoroltakkal? Avagy ellentmondotok neki? Fejtsétek ki a véleményeteket a kommentekben!

Az írást köszönjük Koszér “Tethrys” Ádámnak!

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva