Hearthstone

Íme a bizonyíték: így lett a mostani minden idők legrosszabb metája


Kiváló elemzés a Vicious Syndicate csapatától.

A Vicious Syndicate oldaláról általában a Hearthstone meta jelentések kapcsán szoktunk említést tenni, most azonban közzétettek egy rendhagyó cikket, amiben az elmúlt évek metáit hasonlítják nekünk össze, méghozzá egy fontos szempont, a polarizáltság tekintetében.

Sok kritikát kap manapság a Hearthstone amiatt, hogy túlságosan polarizáltak a matchupok: ez azt jelenti, hogy az esetek többségében igen nagy az eltérés az ideális 50:50-től – az egyik vagy másik félnek túl nagy az előnye. Ez egyféle kő-papír-olló jelenséget generál, ahol a meccsek sokszor már azelőtt eldőlnek, hogy egyáltalán elkezdődtek volna. Hogy mennyire igaz ez? Nos, úgy tűnik, hogy ennél igazabb nem is lehetne:

a VS elemzése szerint soha nem volt még annyira polarizált a Hearthstone meta, mint most, a The Boomsday Project megjelenése után.

Mindezt az alábbi ábra bizonyítja, ahol látható, hogy az egyes időszakokban mekkora volt az átlagos polarizáltság.

Magyarázat – A százalékos érték azt mutatja, hogy átlagosan mekkora a különbség az egyes matchupokban. Ezt úgy számítják, hogy ha pl. A és B pakli között 60:40 a győzelmi arány, akkor ez 20% különbség – ezeket az értékeket átlagolják aztán minden lehetséges matchupot megvizsgálva.

Kép: Vicious Syndicate

Jól látható, hogy a The Witchwood megjelenésével soha nem látott szintre ugrott a meta polarizáltsága. És bár a legutóbbi nerfek valamelyest javítottak a helyzeten, a The Boomsday Project újabb negatív csúcsot hozott: jelenleg majdnem 60:40 arányú a matchupok átlaga. Pedig egy évvel ezelőtt még minden szép és jó volt: a tavaly őszi nerfek után csak 10% körül volt az átlagos különbség – ez mostanra majdnem a duplájára nőtt.

Az alábbi táblázat azt mutatja, hogy mi a helyzet a konkrét deckekre levetítve. A “polar” érték azt mutatja, hogy átlagosan mekkora különbségek vannak a matchupokban az egyes paklik esetében, a “freq” pedig a használati aránya a decknek a jelenlegi metában.

Kép: Vicious Syndicate

Látható, hogy a három legfőbb hunyó az Odd Warrior, a Quest Rogue és a Togwaggle Druid. A Warrior esetében elképesztően magas a polarizáció, hiszen az átlagos (!) matchup 66:34 körül van.

Hogy mi vezetett ide? A VS szerint leginkább a végtelen értéket biztosító Death Knightok, a “manacsaló” mechanikák (pl. Master Oakheart) és a páros-páratlan paklikkal bejött alternatív hősképességek. És bár utóbbiak például elég szépen kiszélesítették a metát, a fenti számok is jól mutatják, hogy ennek bizony megvan az árnyoldala is. Hiába van ugyanis többféle pakli, ha a meccsek nagy részében jelentős előnyben van egyik vagy másik fél. Reméljük, hogy a Blizzard is tanul ezekből a számokból, és a jövőben nem erőltetik majd a hasonló megoldásokat!

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva