Talán ilyen drasztikus változásra még a Riot Games sem számított.
Karthus a 9.3-as ciklus egyik, ha nem a legmeghatározóbb karaktere volt. Többen játszották miden, boton, de volt, hogy előfordult topon, ám legtöbbször a dzsungelben láthattuk. Ergo szinte bármilyen csapatkompozícióba bele lehetett erőltetni, mert az ultija a Dark Harvest rúnával még mindig félelmetesen opresszív. A dzsungel pozícióban azért volt igazán jó választás, mert a játék első harmadában egyik ösvénybe se kellett kimozdulni vele, gyors AFK farmolással és hatos szint rush-sal könnyedén a saját malmunkra hajthattuk a vizet.
Nos, ez a fajta dominancia egy idő után a Riot Games-nek is feltűnt, s miután a profik is elkezdték egyre többet használni, az egyensúlyért felelős csoport úgy döntött, ideje egy kisebb nerfet készíteni a hősnek. Amint megjlenet a 9.4-es frissítés hivatalos Patch Note-ja, a közösség fortyogni kezdett. Karthus Q képességének alap sebzéséből 5 kőkemény sebzést vettek el szintenként, a bónusz sebzésből, pedig 10-et. Ez első ránézésre röhejesnek hangzott, s senki nem hitt abban, hogy effektív változást fog eredményezni.
Aztán teltek múltak a napok a 9.4-es ciklus élesítése után, s Karthus dzsungeles teljesítménye drasztikusan elindult a leejtőn. A 9.3 alatt a mage a 3. legjobban teljesítő jungler karakter volt a játékban 52.8%-os győzelmi aránnyal, jelenleg ez 5%-ot romlott, a Karthus jungle játékosok átlagosan a mérkőzéseik 47.5%-át nyerik csak meg. Ez a győzelmi arány a 9.4-es ciklusban a 31. helyre elég csak a jungler ranglétrán.
Karthus mindig is kitett volt az invade-eknek, s ez a tempó nerf pont elég volt ahhoz, hogy a legtöbb jungler kihasználja mindezt a karakter ellen. Valamint az is biztosan hozzájárul Karthus sikertelenségéhez, hogy a játékosok kezdenek hozzászokni az új tárgyakhoz, a lövészek például kiváló counter tárgyat kaptak a Phantom Dancer személyében, amit egyre többször is alkalmaznak, hogy kivédjék a burst mage-ek támadásait.
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!