Apex Legends

Egy kínai játékos elmagyarázta, miért tőlük származik a legtöbb CS:GO, PUBG és Apex csaló


A rossz neveltetés, a torzított szociális környezet, és a játékbeli teljesítmény olcsó növelhetősége a legfőbb probléma.

Szinte dokumentum filmbe illő pontossággal szemléltették a kínai csalók kialakulásának legfőbb társadalmi okait. Három tényező, amelyek együttes hatása okozta a rengeteg kínai csalót. Érdekes olvasmány, megéri rászánni ezt a pár percet hogy megértsük: Miért csalnak ennyit a kínaiak. És miért pont ők?

“Ha csak egyetlen csaló is akad egy PUBG, Apex vagy CS:GO meccsen, máris szétesik az egész játékélmény. És nincs kivétel, szinte mindegyik játékban a legtöbb csaló kínai. Tíz éve követem figyelemmel a csalások terjedését Kínában, íme a részletes magyarázat: hogyan is történhetett mindez.

Az első lépés, amivel a gyerekek csalókká válnak, a becsület és a hiúság közti szoros kapcsolat. A szülők otthon minden gyerekük számára egy “másik gyerekkel” példálóznak. Ez persze csak egy kitalált személy, aki mindig jó jegyeket hoz, jól viselkedik és díjakat nyer. A szülők, miután elmesélik ezeket a hamis történetet, azt vágják a gyerekek fejéhez, “miért nem tudsz olyan lenni, mint az a gyerek”! Ez a nem létező gyerek általi nyomás azért hatalmas probléma, mert a szülők nem magyarázzák el, hogyan válhatna ilyenné az ő gyerekük is. Csak elvárják, hogy ilyen legyen és kész. A kínai gyerekek így nem is igazán törődnek vele, hogy hogyan nyerjenek, a lényeg csak a győzelem, hogy ők is eredményesek legyenek, mint “az a másik gyerek”. A mostani generáció már nem törődik a becsülettel, csak a büszkeségükre és hiúságukra ható nyomást akarják megszüntetni azzal, hogy nyernek bármi áron. Akár csalással!

A második ehhez vezető lépés a kalózkodás volt. Kínában egészen 2015-ig nem igazán volt népszerű a Steam, a kalóz példányok voltak az egyetlen opció a számítógépes játékokra. Ezekhez a példányokhoz szinte minden esetben tartoztak “módosítók” is, amik lényegében csalások voltak. Végtelen pénz, végtelen HP és végtelen töltény ment a játékok alatt. Mivel single player játékok voltak, senkit nem igazán zavart a dolog, hiszen ezek a “módosítók” javították a teljesítményt. Ez a szokás aztán az online játékoknál is benne maradt a fejekben, szinte már a játékkal együtt tesszük fel a “módosító” elemeket is, megszoktuk a rengeteg csalást a kalóz játékok idején.

A harmadik ok a rengeteg munka nélkül maradt programozó. Az elmúlt évtizedben Kínában kidurrant az informatikai lufi, rengeteg programozó került az utcára. Jellemzően anti-vírus cégeket érintett a válság, a munka nélküli szakemberek pedig új lehetőségeket kerestek, hogy valamiből meg tudjanak élni. Ilyen speciális tudással hamar beszippantotta őket a csalások világa, és ma már külön iparág épül a csalásokra, hála a boldogulást kereső, utcára tett programozóknak. Egy CS:GO csalást például már 6 dollár körül kaphat bárki, és nagyon keresni se kell, mindenki tudja honnan szerezheti be.

A rossz neveltetés, a torzított szociális környezet, és a játékbeli teljesítmény olcsó növelhetősége tehát a legfőbb baj, és hogy mindezekhez már annyira hozzászokott a gamer közösség, hogy nem is akarnak meglenni ezek nélkül. Tisztába sincsenek vele, mennyire rombolják ezzel a közösséget. Sokan osztják a véleményemet, és mi akik tisztán látjuk a helyzetet, helyettük is szégyenkezünk ilyenkor. Az egyetlen amit tehetünk, hogy megpróbáljuk felvilágosítani a kínai közösséget de ez évekre nyúló folyamat lesz, ha egyáltalán lehetséges.”

Az eredeti bejegyzést itt olvashatjátok el angolul.

  

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva