Counter Strike

Ez fogja megmenteni a CS:GO-t! Készen áll a Matchmaking szezon és a rejtett MMR


A Dota2-ben már bevezette a Valve a szezonális rangrendszert, jó eséllyel a CS:GO-ra is átültetik az MM problémák megoldására.

A CS:GO Matchmaking jelenleg több szempontból is problémás. Egyrészt rengeteg a csaló, és a kitiltások számaiból látszik, a VAC nem igazán fejlődik a korral. Az VAC ban számok stagnálnak, az Overwatch banok viszont az egekben.

Vagyis rengeteg a manuális report és az Overwatch demó utáni kitiltás.

Kijöttek a decemberi VAC számok, lassan összejön a havi egymillió ban! – gamer.hu

Brutálisan elszaporodtak a csalók a Steam Sale miatt, horrorszámok már januárban is. Egy hónapja még azon szörnyülködtünk, hogy novemberben mennyi embert küldött melegebb éghajlatra közös erővel a VAC és az Overwatch demó rendszere. Az akkori szám annyira magas volt, hogy az érdekesség kedvéért kiszámoltuk mennyit keresne MINIMUM a Valve, ha minden eltiltott újra megvenné a CS:GO-t.

Persze hazugság lenne azt mondani, hogy csak a csalókkal van a baj. A toxic csapattársak és az ellenfélben lapuló smurf játékosok ugyanúgy elrontják a Matchmaking élményt.

A szezonális rangrendszer viszont egyszerre hozna megoldást az összes MM problémára.

A Dota2-ben 2017 novemberében már elindult a szezonokra bontott Matchmaking, így a Valve műhelyében lényegében a recept már készen áll. Illetve ott van ugye a Trusf Factor is, csak épp jelenleg semmire nem jó. Most már csak át kell ültetni ezeket a remek alapokat értelmesen a CS:GO-ra is! Hiszen ők se akarják, hogy teljesen elege legyen a közösségnek a CS:GO MM-ből.

És hogy hogyan oldaná meg a rangrendszer a Matchmaking problémáit?

  • Nem lenne értelme a smurf accountoknak, mert ha havonta, negyedévente nullázódik a rang, megint el lehet kezdeni farmolni a Globalt.
  • Nem lenne annyi account boost, mert aki Global accountot akarna venni magának, csak rövid időre tehetné meg a nullázás miatt. Így pedig biztosan kevesebben költenének ilyen szolgáltatásra, hisz nem maradna meg, amit vettek.
  • A legmagasabb rang elérésére nem lenne túl sok idő, így aki erre hajt, odatenné magát alaposan. Kevesebb lenne a toxic csapattárs és a solo baromkodás.
  • A szezon végén jutalom jár a legjobbaknak, így tényleg mindenkinek érdekében állna nyerni. Ahelyett, hogy csak funolnak és ezzel mások játékát rontják el, nyereményért küzdenek.
  • A komolyabb játék és kevesebb smurf miatt egyenlőbbek lennének a rangokon belüli állapotok. Aki Nova, az tényleg annak számít és az ellenfelek is hasonló tudással bírnának, vagyis élvezetesebbek lennének a meccsek.
  • Ha a Trust Factor karma rendszerét végre áttennék Prime-ba is, egy láthatatlan MMR rendszer is megjelenne, nem csak a látható rangok. így tehát egy adott rangon belül is lenne különbség az emberek között, így sokkal hasonlóbb tudású és hozzáállású csapattársakat kapna mindenki.

Ez a megoldás igazából nem csak egy lehetőség, hanem lassan kötelező feladata a Valve-nak. Ha meg akarják tartani a még mindig hatalmas játékos bázist, és szeretnék lemosni magukról a rengetes csaló és smurf által rájuk ragasztott képet, akkor lépni kell.

A szezonális rangrendszer tökéletes megoldás lenne, az alapok ráadásul már készen is állnak.

Kis átdolgozással be kell emelni a lényeget a Dota2-es változatból és hadd szóljon!

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva