PUBG

A 19. frissítés után még fontosabb: Így működik a sisak és a mellény PUBG-ben!


Arra is fény derül a cikkben, hogy mikor érdemes lecserélni ezeket akár egy sérült darabra is.

A játékban kiemelt szerepet kap a páncélzat, hiszen akár egy meccs végkimenetele is múlhat ezeken. A mellény  sebzéscsökkentő hatása mellett némi plusz helyet is biztosít számunkra az inventoryban, amíg nem találunk táskát. Ennek mértéke azonban nem függ a mellény szintjétől, ugyanakkora mind a három vest esetén. (A táskákkal ellentétben.)

Élet a 19. frissítés után

A 19. frissítés után még nagyobb szerepe lesz a mellénynek és sisaknak, hiszen a “limb penetration” bevezetése miatt sok eddigi kéz/karsebzést már a mellkasunk vagy a fejünk fogja elszenvedni. Az új funkció leírását megtalálod a következő bejegyzésünkben:

A mellények

A játékban háromféle mellény található meg:

  1. Police Vest (Level 1)200 durability és 30% sebzéscsökkentés
  2. Police Vest (Level 2) – 220 durability és 40% sebzéscsökkentés
  3. Military Vest (Level 3)250 durability és 55% sebzéscsökkentés

Sisakok

A sisakokból is hármat különbözőt találhatunk a két pályán:

  1. Motorcycle Helmet (Level 1)80 durability és 30% sebzéscsökkentés
  2. Military Helmet (Level 2)150 durability és 40% sebzéscsökkentés
  3. Spetsnaz Helmet (Level 3) – a 12. frissítés óta csak dropban / enemy lootjában található meg 230 durability és 55% sebzéscsökkentés

 

Hogy működik a sebzéscsökkentés, mi az a durability?

A durability angol szó magyar jelentése tartósság. Mit jelent ez a játékban? Szemléltessük egy egyszerű példával.

A játékban minden kilőtt lövedék rendelkezik egy sebzésértékkel. A példánkban legyen ez most 50. Mi történik ha karakterünkön egy sértetlen Level 1-es mellény van és pont a felsőtestén éri a találat?

Két dolog fog bekövetkezni:

  1. Karakterünk elveszít 35 életpontot (50 a sebzés, ebből 30%-ot elnyel a vest, így kiadva a 35 HP-t)
  2. A mellény durability-je 200-ról 150-re csökken az 50-es sebzésértéknek köszönhetően

Itt felmerülhet egy jogos kérdés: mi történik ha egy alapból leharcolt (1-49 durability értékkel rendelkező) Level 1-es mellényt viselve talál el minket egy 50-es sebzésű lövedék?

A válasz némileg megnyugtató. Akár 1 durability értékkel rendelkező mellény is lecsökkenti a sebzés értékét 30%-al, viszont mivel a sebzés értéke nagyobb a mellény “életerejénél” azon nyomban el is tűnik rólunk az oltalmat adó páncélzat.

A fenti példába természetesen tökéletesen beilleszthetőek a Level 2 / Level 3 páncélok értékei.

Van értelme lecserélni, egy sérült, de nagyobb szintű itemre a sajátunkat?

Érdemes lehet, azonban mindenképp oda kell figyelni a lecserélendő mellény/sisak durability értékére. Mivel a fegyvereknek eltérő sebzésértékük van, így a legrosszabb forgatókönyvvel érdemes számolni. Az alábbi ábrán látható, milyen értékeknél gondolkodhatunk el a cserén:

A könnyebb megjegyezhetőség érdekében mellényeknél nyugodtan kerekítsünk 100, 75, és 125 értékekre a cseréknél. Az újonnan érkező játékosoknak meglepő lehet, az öreg rókák viszont már biztosan nem lepődnek meg miért ajánlott akár 1 durabilityvel rendelkező Level 3-as helmetre lecserélni a Level 1 és Level 2 sisakokat.

A válasz nem túl bonyolult: Level 2 sisak esetén még teljes életerőn is azonnal halunk / knockolódunk, ha Kar98k / M24 páros valamelyikével fejen találnak minket. Azonban ha hármas sisak van rajtunk (akár 1 durability-vel is, hiszen egy találat sebzését mindenképpen elnyeli) akkor ezeket túléljük. AWM és Crossbow fejlövés ellen azonban ez sem véd meg minket. 🙂

A 12. frissítés is változtatott a dolgokon

Bár módosítottak némileg az alapsebzések értékein, ha a kerekített 100-75-125 értékeket alkalmazzuk a mellény cserélésekor, akkor nem lesz gond. (A VSS és A Tommy Gun volt a maximum értékek számolásának alapja: a 12. frissítésben VSS alapsebzése nőtt csak eggyel, a megnövelt SMG fej/végtag sebzésszorzók nem relevánsak a mellény szempontjából.)

Kettes sisaknál pedig számítási hibát vétett annak idején a fenti a kép készítője, hibás a ’91+’ adat. 80+ durability felett már egyértelmű a csere, hiszen annyit bír ÖSSZESEN az egyes szintű sisak. A teljesen pontos érték a 12. frissítés előtt 69 volt, most a megnövekedett SMG fejsebzésnek hála valahol 75 környékén lehet.

Forrás és képek: https://www.youtube.com/watch?v=wCbEjVw8pOM

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva