Hearthstone

Mesterségesen tartja állandó szinten az RNG-t a Blizzard?


Érdekes trend figyelhető meg, ha a random effektek arányát vizsgáljuk.

Borzasztóan rossz érzés tud lenni, amikor azért veszítünk el egy Hearthstone meccset, mert egy véletlenszerű effektből az ellenfél annyira szerencsésen (vagy éppen mi annyira balszerencsésen) jön ki, ami mindent megváltoztat. Aki azonban kártyajátékkal játszik, annak ezt el kell fogadnia: valamekkora szerepe mindig lesz Fortunának – az persze más kérdés, hagy a random lapjárásra még a Blizzard is rádob egy lapáttal az őrült képességekkel.

De mekkora ténylegesen a véletlen szerepe a Hearthstone-ban? A lapoknak pontosan hány százalékán szerepel a random szó? A The Witchwood után most újból feltettük ezeket a kérdéseket, méghozzá a frissen megjelent The Boomsday Project kapcsán. Az eredmény tanulságos!

A bűvös 14%

Ha kifejezetten azt vizsgáljuk, hogy mennyi kártyán szerepel a “random” kifejezés, akkor igen érdekes egybeesésre bukkanunk. A The Boomsday Projectben ez 14%, összesen 19 kártya a 135 közül. Hogy mi ebben a különös?

Az, hogy az előző kiegészítőben pontosan ugyanennyi “random” lap jelent meg.

Ez persze még simán lehetne véletlen egybeesés, ha viszont régebbre tekintünk vissza, akkor érdekes tendencia mutatkozik. Íme a “random” szövegű kártyák száma egészen 2016-ig visszamenőleg az egyes kiegészítőkben:

  • The Boomsday Project – 19
  • The Witchwood – 19
  • Kobolds & Catacombs – 18
  • Knights of the Frozen Throne – 19
  • Journey to Un’goro – 11
  • Mean Streets of Gadgetzan – 19
  • Whispers of the Old Gods – 19

Jól látható, hogy a mennyiségek lényegében változatlanok: egyedül a Journey to Un’Goro, ahol kicsit kevesebb volt a teljesen random effekt, egyébként a 18-19 körüli mennyiség köszön vissza immáron harmadik éve.

A leírtakhoz persze fontos hozzátenni, hogy nem csak az a random, aminek a szövegében szerepel ez a szó. Ott vannak például a Discover effektek, amik részben szintén kiszámíthatatlanok, vagy éppen az olyan kártyák, mint az Academic Espionage, melynek szintén nem lehet kalkulálni az effektjével. De még akkor is 30 alatt marad a mennyiség, ha ezeket a kártyákat is beleszámoljuk.

Vagyis azt mondhatjuk összességében, hogy nagyjából a lapok egyötöde olyan, melyeknél kisebb-nagyobb bizonytalansággal kell kalkulálni.

Hogy ez sok vagy kevés, azt mindenki döntse el maga, hiszen mindenki máshogy viszonyul ehhez a kérdéshez. Ugyanakkor úgy tűnik, hogy a Blizzard számára ideális ez az arány – legalábbis meglepődnénk azon, ha csak véletlen egybeesés lenne, hogy most már évek óta állandó a randomfaktor mértéke a játékban…

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva