PUBG

Vélemény: Hogyan lehetne a PUBG valóban #esportready?


Hamarosan érkezik az első Major, na de készen áll valóban erre a PUBG?

Nemrég a PUBG atyja, Brendan Greene azt nyilatkozta, hogy számukra jelenleg az elsődleges célok között a PUBG vérbeli esport játékká alakítása szerepel. Majd ezt követően a héten kiderült, hogy tényleg így van, hiszen már idén nyáron érkezik a 2 millió dolláros PUBG Major. De a hagyományos esport játékokhoz képest a PUBG jelenlegi állapotában korántsem nevezhető 100%-osan esport ready-nek, eltekintve attól, hogy jelenleg is nagy erőkkel folynak az online és offline versenyek.

Miért is?

A hagyományos értelembe vett esport játékok esetén mindenkinek ugyan olyan esélye van, a játékban rejlő random tényezőket pedig igyekeznek a játékok fejlesztői a minimumra csökkenteni.  A PUBG esetében pedig rengeteg tényező full random, kezdve a loottól, a fegyverek szórásán (spray patternjén) át a kör szűküléséig, de épp ezért szeretik az emberek, mert teljesen kiszámíthatatlan, hogy egy adott körben mi fog történni.

Megreformálhatják az esportot

Dönthetnek úgy a fejlesztők, hogy a játék bizonyos elemei továbbra is randomok lesznek, mint például a körszűkülés, de a játék ettől függetlenül nem változik meg elemeiben. A jelenlegi AR spawn rate-et mindenképp fel kell húzni, de még a scope spawn rate is elég alacsony ahhoz, hogy ha még nem is egyenlő, de hasonló esélyekkel induljon mindenki. A jelenlegi kék zóna változtatásokat igényel mindenképpen, a 10. update-be behozott kékkel már sokkal izgalmasabbak lehetnének a meccsek.

Vélemény: A 10. update elemeiben megváltoztatta a játékot

Viszont valahogy meg kell oldaniuk, hogy lássuk, hogy mi is történik a játékban. Egy ilyen hatalmas térképen az observernek óriási felelőssége van, hiszen ha nem tudják megfelelően követni az eseményeket, akkor a nézők nem fogják követni ezeket a versenyeket, ha pedig alacsony a nézettség, akkor nem fognak jönni a szponzorok, befektetők.

Lehetne teljesen szimmetrikus a térkép

Az is egy lehetséges megoldás, hogy a random faktort a minimálisra csökkentik, de tényleg a lehető legkisebb szintre. Egy olyan térkép, ahol ugyan olyan nagyobb városok és falvak lennének, könnyebben meg tudnák a játékosok szerezni a szükséges lootot, aztán pedig indulhatna is a harc. Az sem lenne ördögtől való ötlet, ha mindenki egy alaploottal kezdene, ezzel megakadályozva a kör eleji “autóbaleseteket”.

Az összes főbb bugnak mennie kell

Az utóbbi időben tényleg sokat javult a játék, nagyon összeszedték magukat a fejlesztők, de azért még van ott jó pár hiba, amelyeket javítani kell, ugyanis mi lenne a teendő egy olyan szituációban, amikor valaki beesik a pálya alá, vagy Miramar sziklái közé és ezért hal meg, a játék hibájából, nem pedig amiatt, mert valaki jobban játszott nála. A járművek pedig még mindig teljesen random dolgokat művelnek néha, ezeket mindenképp meg kell oldaniuk.

Ha nagyon akarják meg tudják csinálni, de ehhez tényleg nagyon oda kell tenni magukat a fejlesztőknek. 

Árpi másvélemény:

Őszintén? Én a kezdetek óta tartom magam ahhoz a gondolathoz, hogy a PUBG sosem lesz “hardcore” esport játék. A sok a random tényező a játékban, amiket lehet, hogy szépen lassan ki lehetne irtani, azonban akkor azt a játékot már nem PUBG-nek hívnák. Jó út lehet viszont a héten bejelentett weapon és armor balance update, jót fog tenni a játéknak ha crate-only tárgy lesz a LVL 3 Helmet. A fegyverek átalakításának módját nem ismerjük egyelőre, az biztos, hogy szükséges lépés volt. Kíváncsian várom mit hoz ki ebből a PUBG Corp. fejlesztőbrigádja. Technikai oldalról is rengeteg dolgot kellene még csiszolni: magasabb (főleg a játék elején) tickrate, stabilabb fps, hangok finomítása. Kupákon/scrimeken a kisebb körökre általában sokkal több ember marad mint pub meccseken és bizony ezt elég rendesen lehet is érezni. Jelenleg a spectate / observer nézet sem a legjobb, fényévekre van akár egy CS:GO-s GOTV-től. Hosszú út áll még a fejlesztők előtt és a battle-royale stílus sem épp esport barát, de ki tudja…lehet megváltozik majd a véleményem pár hónapon belül.

A TheVR PUBG kupa

Hemi véleménye:

Az esportok egyik fő mozgatórugója a közvetíthetőség, ami széles tömegekkel ismerteti meg a játékot és rengeteg pénzt, valamint szponzort hoz. A Battle Royale játékok felé az egyik legfontosabb elvárás is ez lesz, hogy tud közvetíthető lenni egy 100-as meccs? A kezdeti pár kill utáni lootolás idejére kell valami izgalmas a nézőknek, mondjuk előre látni merre lesz a szűkülés, ezáltal figyelve ki mozog jó helyre, aki messze van talál-e majd járművet? instant visszajátszások a spectatoroknak, hiszen a killek nélküli időszakot át lehet vészelni azzal is, ha az ugrás utáni gyors killeket visszanézhetővé teszik. A másik nagy tényező az esporttá válásban a hangulatos LAN-események kérdése, vagyis a “100 brutál PC egy csarnokban” feladat. Én úgy gondolom, hogy ha egyszer eljutunk oda (sose fogunk), hogy a játék 100%-ig hibamentes lesz, akkor is meg kell még oldani a közvetíthetőség nehézségeit.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva