PUBG

Az Epic is óriásit kaszál a PUBG-n – Mi állhat a per mögött?


Mennyit keres az Epic a PUBG-vel, na meg ami a per oka? Ezekre kerestük a választ.

Sokan érthetetlenül álltak a tegnap robbant hír következtében, mi szerint a PUBG Corp. beperelte az Epic Games-t. Nem hiába csodálkoztunk rajta, hiszen a PUBG-t is az Epic motorja hajtja, az Unreal Engine 4.

Az UE4-ről sok téves információ terjeng, oszlassuk el ezeket a kételyeket:

  • A motort 2015. márciusába ingyenessé tette az Epic, így bárki fejleszthet játékot úgy, hogy nem kell licencdíjat fizetni a legelején.
  • Azonban ha az adott cég 3000 $-os bevételre tesz szert negyedévente, akkor abból már 5% az Epic-et illeti

Ezek az információk bárki számára elérhetőek az Epic oldaláról.

Emiatt volt teljesen érthetetlen számunkra is a per, hiszen az Epic és a PUBG Corp. között szoros üzleti kapcsolat van. Könnyen elképzelhető, hogy az Epic motorja nélkül meg sem születhetett volna a PUBG, hiszen nagyon kevés motor tud egy időben 100 játékost kezelni kellő teljesítmény, hitreg mellett (az MMO-k teljesen más kategóriába tartoznak).

Tény, hogy a kezdeti sikerek után a PUBG játékosbázisa esett, elmúlt a hype, de ettől függetlenül még így is rengetegen játszanak a játékkal. Ezzel szemben az Epic egy sokkal összeszedettebb ütemtervvel vágott bele az egészbe, egyszerre minden platformon támadtak, ráadásul a crossplay-t is megoldották, fél lábbal pedig már a telefonok is bent vannak ebben a körben, de ott még folynak a tesztek.

A PUBG és a Fortnite mobil verziója is megérkezett hivatalosan! – gamer.hu

Végre hivatalosan is megérkezett a Fortnite és a PUBG a telefonokra és már nálunk is elérhetőek! Ezidáig még csak trükközéssel próbálhattuk ki a PUBG-t, ám a kanadai megjelenés után pár nappal hazánkba is befutott a játék, így mindenféle nehézség nélkül kipróbálhatjuk, időközben pedig a Fortnite mobilverziója is befutott.

A koncepció is teljesen más, a Fortnite a jól bevált mikrotranzakción alapszik, itt nem a játék árából fedezik a kiadásokat, hanem a különböző skinekből és battle pass-okból, ami egy folyamatos bevételforrást jelent és a játékélményhez is hozzáad, hiszen rengeteg kihívást csak így tudnak a játékosok teljesíteni.

A PUBG esetén pedig a CS:GO-ban már jól bevált ládákból próbálják fedezni a kiadásokat, emellett pedig a játékért is ki kell fizetnünk 30 eurót. A ládanyitás még közel sem elég kidolgozott, gyakorlatilag semmilyen effektet nem kapunk nyitáskor, csak megjelenik a tárgy, így kevésbé addiktív az egész rendszer, de ezzel együtt az élvezeti faktor is meglehetősen alacsony.

De mennyit is keresett az Epic idáig a PUBG-n?

SteamSpy jelentése szerint közel 33 millióan rendelkeznek a PUBG-vel, emellett pedig az Xbox tulajdonosok száma is 5 millióan tehető a legfrissebb 2018 márciusi adatok szerint. Ez már önmagában 38 millió példányszám, persze az egyes régiókban olcsóbban-máshol drágábban vásárolható meg a játék., Xboxon pedig drágább, mint PC-n. Ezért mi 30 dolláros árral számoltunk.

E szerint minimum 57 millió dollárt keresett az Epic idáig csupán a játékeladásokból. Ez 15,675 milliárd forintnak felel meg.  

Ebben pedig még nincs benne a kulcsokból származó bevétel. A SuperData elemzése szerint a 2017-es bevétele a PUBG Corp.-nak nem kevesebb, mint 700 millió dollár volt. Egész pontos 712 millió dollárt kaszáltak, ekkor pedig még alig volt fizetős skin a mostani kínálathoz képest. Mellesleg Xbox-ra is csak év végén jelent meg a játék.

Mi állhat valójában történtek mögött?

A PUBG fejlesztői valóban érezhetik úgy, hogy az Epic csupán rajtuk kísérletezett és már régen tervezték, hogy ők is csatlakoznak ebbe a világba. Az egyértelmű, hogy az Epic meglátta a potenciált és be is jött nekik. A módot ettől függetlenül elég nehéz lesz levédni, főleg hogy az eredeti ötlethez köze sincs Brendan Greene-nek, azt ugyanis egy könyvből koppintotta.

“Az elnevezés eredetéig egészen 1999-ig kell visszamennünk, amikor is Koushun Takami japán író megjelentette Battle Royale című disztópikus regényét. A könyvadaptáció 2000-ben, Kinji Fukasaku vezetésével készült el, és óriási siker lett. Olyannyira, hogy a könyveken, képregényeken és filmeken kívül ma már számtalan játék alapját is ez adja.” Forrás: Battle Royale történelmi áttekintés

Brendan a 2000-es években látott japán filmadaptációját vitte át az Armába, itt indult el minden, de ettől függetlenül nem az ő eredeti ötlete a battle royale koncepció.

Az nem kérdés, hogy a PUBG kikövezte az utat a Fortnite-nak, az Epic megmutatta, hogy hogy kell egy jó ötletből egy még népszerűbb játékot összehozni. Ettől függetlenül a PUBG-nak és a Fortnite-nak teljesen más a profilja és a közönsége is. A PUBG-ben maradtak a realisztikusabb vonalnál, a Fortnite pedig elrugaszkodott a valóságtól. Mindkettőnek van létjogosultsága a piacon és éppen ezért meg kell hogy férjenek egymás mellett.

 

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva