Gaming

“A S.W.I.N.E. 2 valóban ott lebeg a levegőben” – Interjú a fejlesztőkkel


A disznók és a nyulak ismét összecsapnak hamarosan!

Amikor megláttuk, hogy a fejlesztők ismét előrántották a fiók aljáról a gyerekkorunk egyik kedvenc játékát, a S.W.I.N.E.-t, rendkívül megörültünk. Sikerült elérnünk a Kite Games közösségi menedzserét, Szappanos “Szapi” Tamást aki válaszolt jó pár kérdésünkre a játék új verziójával és a S.W.I.N.E. brand jövőjéről kapcsolatban. A S.W.I.N.E. HD Remaster verziója ugyanis hamarosan kiadásra kerül, aki esetleg lemaradt volna a hírről, az itt találja a korábbi cikkünket.

Gyorsan közeledik a megjelenési dátum. Idáig minden rendben halad a projekttel, nem fogtok átcsúszni a nyári hónapokra?

Egyelőre a tervek szerint haladunk és továbbra is úgy néz ki, hogy tavasszal újra elindulhatnak a répaföldi online csaták és felcsendülhetnek a jól ismert “beszólások”.

Korábban hazánkban óriási sikert aratott a S.W.I.N.E., de hogy hogy ismét elővettétek a projektet? 

A S.W.I.N.E. mindig is közel állt a csapat szívéhez, gyakorlatilag ezzel a címmel tanultunk bele akkor a játékfejlesztésbe, így egyfajta szülői büszkeséggel gondoltunk rá mindig is. Az eredeti fejlesztőkből 3-an is erősítik a Kite Games csapatát Bajusz Péter, az eredeti fejlesztési vezető, aki jelenleg a Kite Games technikai igazgatója, Mogyorósi Gábor, aki anno a grafikusi részleg vezetője, jelenleg pedig a Kite Games Art igazgatója, illetve jómagam, Bánki-Horváth Attila, mint az eredeti S.W.I.N.E. “ötletgazda”, lead designere és jelenlegi kreatív igazgató a Kite Gamesnél. Szintén nálunk dolgozik az eredeti csapat fő tesztere, Krippl István is, illetve Cseh István, aki anno az idegen nyelvi lokalizációkat készítette. Rajtuk kívül a cégben egyébként is nagy S.W.I.N.E. rajongók dolgoznak, akik anno ezen a játékon nőttek fel, szóval gyakorlatilag egy egész szép rajongói tábor gyűlt össze házon belül is.

Így igazából talán már nem akkora meglepetés, hogy amint alkalmunk adódott rá, újra elkezdtünk a S.W.I.N.E.-nal foglalkozni. Ennek első lépéseként a játék felújításába kezdtünk, ugyanis bárhogy is nézzük, egy immár 18 éves játékról beszélünk, amelyet azért rendesen megtépáztak az évek, így ma csak komplikált utakon, nagy nehézségek és érezhető kompromisszumok árán lehetett igazán élvezni. Ezek miatt pedig elhatároztuk, hogy ezt a gyermeket életben kell tartani…

A játékban a magyar szinkronhangok legendásak lettek, ezeket tervezitek bővíteni?

Ebben a kiadásban semmiképpen sem szeretnénk ezen változtatni, mert a célunk az volt, hogy ezt a klasszikust olyan formában élesszük fel, amelyet megkedveltek a rajongók. Célunk volt, hogy a játék alapjai ne változzanak, az ikonikus karakterek és mondatok megmaradjanak, és az eredeti élményt hűen tudjuk újra átadni egy modernizált, ma is igazán élvezetes formában.

Maradt a korábbi motor némi modernizálással vagy esetleg teljesen új motorra fog épülni a Remastered verzió?

A felújítás során nekünk is folyamatosan azon járt az eszünk, hogy mi mindent lehetne csinálni a mai technológiákkal, egy esetleges új motorral és kibővített lehetőséggel (illetve nem utolsó sorban a közel 20 év alatt összegyűlt tapasztalatainkkal, tanulságokkal és ötletekkel). Ekkor mindig emlékeztetnünk kellett magunkat arra, hogy a HD remasterrel a célunk a korábbi, immár klasszikusnak nevezhető alkotásunk megőrzése, felújítása, hogy a mai játékosok számára is élvezetes lehessen ez a régi kedvenc. Emiatt nagyon óvatosak voltunk bármiféle átalakítással, nem akartunk olyan alapokat érintő változtatásokat végezni, amelyek tovább tudnak gyűrűzni a játék egészére akár olyannyira, hogy a végén már egy teljesen másik játékról és másik élményről beszélhetünk, miközben valami elveszik abból, ami az eredetit annyira élvezetessé tette. Így tehát inkább a korábbi motort modernizáltuk, emelkedett a felbontás és a textúrák minősége is, a menü teljes ráncfelvarrást, a járművek futóművet, felfüggesztést kaptak, megjelenik a lövegek becsapódási effektje, a fák szélben mozognak, és megjelenik az önárnyék is. Az egész játék átesett ezen az újrapolírozáson, beleadtunk mindent, amire csak egy kis-közép méretű hazai stúdióként lehetőségünk volt és nem csak a játékot újítottuk fel, hanem jelentős energiát fordítottunk abba is, hogy a Remaster kiadás ne csak a játékot tartalmazza, hanem egy komplett csomag legyen, rajongóknak kedveskedő extrákkal, amivel egy valódi S.W.I.N.E. élményt tudunk adni.

Azt nyilatkoztátok, hogy a S.W.I.N.E. 2 ott lebeg a levegőben, ez egyfajta folytatás lenne vagy egy teljesen új játékot kapnánk? A nyulak és a disznók maradnának?

Így van, a S.W.I.N.E. 2 valóban ott lebeg a levegőben, sőt nem titkoltan az is az egyik célunk a játék felújításával, hogy felmérjük, mennyire él még a köztudatban a játék, továbbra is megvan-e még a közönsége, illetve ténylegesen létezik-e még akkora rajongói tábor, hogy bele lehessen vágni egy folytatásba. Mivel ez lesz pályafutásunk első teljesen saját kézből kiadott játéka itthon, ezért muszáj a S.W.I.N.E. világ bővítését apránként, lépésenként kezdenünk. Ötletünk rengeteg van a második részhez, hiszen nekünk közel 20 éve mindig is ott volt a gondolatainkban a játék és gyűltek hozzá az ötletek, most viszont még nekünk is a jelenben kell maradnunk és előbb a lehetőségeket kell megteremtenünk a megvalósításukhoz… Maradjunk egyelőre ennyiben. 😉

Mi reméljük, hogy a S.W.I.N.E. HD Remaster verziója sikeres lesz és hamarosan már a 2. részt pörgethetjük! Ezúton is köszönjük Szappanos Tamásnak a részletes tájékoztatásért.

Ezt olvastad már?

Most már tudományos tény: Az erőszakos videojátékoktól nem lesznek agresszívabbak a fiatalok

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva