A Counter-Strike profi szcéna kedvelői biztosan emlékeznek még Summit1G nevére. Ő volt az a srác, aki stílusosan leszedett mindenkit egy kulcsfontosságú, meccspontot érő fordulóban, majd megölte magát egy molotovval. Akkor még jót nevettek a mozdulaton a játékosok, ám végül elbukták a meccset.
Persze igazságtalanság lenne ez alapján megítélni Summitot. Egy igencsak tehetséges FPS játékosról beszélünk, aki tartalomgyártóként is sok mindent elért már. Volt a Twitch egyik legnézettebb streamere is egy időben, s még ma is kimondottan stabil követőbázissal rendelkezik, még úgy is, hogy már lassan 34 éves.
Why do Triple game studios still have problems with cheaters? I just don’t understand how you’re ok with letting your game and consumers get shit on. Invest some fucking money.
— summit1g (@summit1g) January 30, 2021
A sokat megélt videós az évek során egy kisebb egot is növesztett magának, amit időről időre meg-megvillant. Legutóbb a játékfejlesztőkbe állt bele, mondván milliókat keresnek a termékükkel, a pénzt igazán fordíthatnák a csalók elleni védekezésre.
Because it is extremely difficult (impossible in some cases) to prevent. It doesn’t mean devs are okay with it and it doesn’t mean a lot of money isn’t consistently being invested. Game development is pretty hard, turns out :).
— Alanah Pearce (@Charalanahzard) January 30, 2021
Alanah Pearce, a Sony Santa Monica egyik fejlesztője válaszolt is az ex-profi agymenésére. Kifejtette, hogy játékot fejleszteni nem egyszerű és, hogy egyáltalán nem könnyű téma ez maguknak a deveknek sem. Ráadásul így is komoly pénzeket ölnek a prevencióba.
I know devs are doing their best, I apologize for the asshole comment. Just gets a lil frustrating :].
— summit1g (@summit1g) January 31, 2021
Summit azonnal visszakozott, elnézést kért és a pillanatnyi frusztrációjára fogta az esetet. Mennyivel jobb lenne a világ, ha a híresebb személyek előbb gondolkodnának és csak utána beszélnének…