A smurfölés gyakori probléma a legtöbb kompetitív játékban. Lehet az CS:GO, Rainbow Six Siege, vagy akár egy szinten a Warzone is. A játékosok új fiókokat készítenek, vagy a fő fiókjukon mondhatni „elrontják” a statisztikáikat, hogy alacsonyabb rangú és kevésbé képzett játékosok ellen játszhassanak.
Bár sok játékos csinálja ezt, az átlagos játékosoktól a profikig és streamerekig, ez olyasmi, amit a játékfejlesztők és a játékosok is ki akarnak küszöbölni.
Nyilvánvaló azonban, hogy ezt könnyebb mondani, mint megtenni.
Egy október 3-i Reddit-poszt a smurfölésre hívta fel a figyelmet, és megpróbált megoldást találni rá. Erre felfigyelt a Riot vezető versenydizájnere, EvrMoar is, aki kifejtette, hogy a javasolt megoldás már a helyén van.
Elmagyarázta, hogy a rendszer néha 5-10 meccsen belül felismeri, hogy egy játékos a tényleges rangján játszik-e. Majd ennek megfelelően igazítja a játékost, ezért láthatsz furcsa anomáliákat, például Bronze játékosokat a Diamond lobbikban.
Azt is hozzátette, hogy „még mindig dolgoznak a smurf vizsgálaton”.
Elismerve, hogy „reálisan semmi sem fogja ‘megoldani’ a smurfölést”, a játékosok legalább örülhetnek, hogy még mindig dolgoznak a smufrök visszatartásán
Nemsokára a rangsorolt játékban is jelentősen csökkenni fog a smurfök száma, de egyelőre nincs ütemterv arra vonatkozóan, hogy ez mikorra várható.
Ha elszeretnéd olvasni az egész Reddit posztot, akkor azt ITT találod.
borítókép: esportstalk