Egy kíváncsi FIFA játékos utána járt, hogy miért bukik olyan sok mérkőzést az elmúlt időszakban. A FIFA 22 meglepően furcsán kezeli az online meccseket, kissé olyan, mintha mindig valamelyik csapat lenne előnyben részesítve.
A téma akkor válik igazán hajmeresztővé, amikor kiderül, hogy temérdek játékos tapasztalja ugyan ezt. Valószínűleg ezért is áshatta bele magát SpawnrLeiva a FIFA 22 sajátos „hibájába”.
Mint kiderült, ezt azért érezhetjük, mert a játékosok nincsenek szinkronban az EA szerverekkel. Egyszerűen csak nem tud minden alkalommal tökéletes kapcsolatot létesíteni a gépekkel a szerver, így komoly, akár 1 másodperces csúszások is létrejöhetnek játék közben. Ekkor történik az, hogy a játékosunk érezhetően nem azt csinálja, mint amit kérünk tőle. Később kezd el sprintelni, feltűnően nem oda passzol, ahova szeretnénk.
Viszont mégis hogyan történhet az, hogy egy ilyen helyzetben mégis az egyik játékos felé dől a mérleg nyelve?
A szerverek úgy vannak beállítva, hogy egy rosszabb kapcsolat esetében aktiválódik egy úgynevezett „lag compensation”, ami némiképp áthidalja az őrületes csúszásokat. A gond csak az, hogy ebből csupán EGYETLEN EGY játékos kap a mérkőző felekből. Vagyis mondhatjuk, hogy a másik vereségre van ítélve.
Emiatt történhet az, hogy érezzük, jobbak vagyunk ellenfelünknél, az mégis 2 támadásból 4 gólt lő és kikapunk 4-3-ra. A nagyobb FIFA fórumok telis tele vannak az ilyen jellegű posztokkal, az EA Sports mégsem csinál semmit. Ebből is látszik, hogy sajnos ez egy előre eltervezett rendszer, s valószínűleg sosem lesz megoldva…