Az IGN új, nagyszabású vizsgálata feltárta, hogy a Bungie, – a Destiny sorozat mögött álló stúdió és korábban a Halo fejlesztője -, számos esetben elmulasztotta a megfelelő lépéseket a munkahelyi szexizmus és visszaélések terén.
Arra kényszerítette a munkatársakat, hogy a határidők betartása érdekében keményen gürcöljenek.
Az IGN munkatársa,Rebekah Valentine 26 korábbi és jelenlegi Bungie alkalmazottal beszélt, akik meséltek azokról az esetekről, amikor szemtanúi voltak vagy tudomásuk volt szexizmusról, rasszizmusról és más diszkriminációról a vállalatnál.
„Beszéltek nyílt szexizmusról, fiúk klubjának kultúrájáról, crunchról és a bántalmazók HR-es védelméről. Továbbá összetettebb történetekről, mikroagresszióról, a rendszerszintű egyenlőtlenségekről és a meghallgatás nehézségeiről”. – írja Valentine.
A Bungie narratív csapatát különösen kiemeli az IGN jelentése, mint „súlyosan megosztott csoportot”, amely az eredeti Destiny 2014-ben megjelenése és fejlesztése óta problémákkal küzd.
Elmondták, hogy a narratív csapat egyes munkatársai 100 órás heteket dolgoztak, és a vezetőség elutasította azokat a kéréseket, hogy további munkatársakkal könnyítsenek ezen a terhen.
Az egyik ilyen vezetőt a jelentés „szexista rémálomként” írja le, aki „papírokat dobált” és kiabált a megbeszéléseken. Állítólag azt mondta az alkalmazottaknak, – akik persze elfogadhatatlannak érezték a viselkedését -, hogy legyenek vastagabb bőrűek.
Az egyik forrás ezt a vezetőt „szó szerint a legrosszabb embernek nevezte, akinek valaha dolgozott”.
Amikor 2017-ben megjelent a Destiny 2 DLC Curse of Osiris, a fejlesztőcsapat egyes női tagjai a feldühödött játékosok célpontjaivá váltak. A Redditen és egyéb más oldalakon fenyegették meg őket.
Néhány munkatársnak még halálos fenyegetéseket is küldtek – az IGN azonban megtudta, hogy ezeket az alkalmazottakat a Bungie vezetősége nem támogatta. És itt még közel sincsen vége a dolognak.
Ugyanis a Bungie vezérigazgatója,Pete Parsons kiadott egy nyilatkozatot, melyben elismeri a hibákat, mind az ő részéről, mind a vállalat szélesebb körű vezetőségének részéről. A PC Gamer szerint nyilvános üzenetet tett közzé, amely teljes egészében itt olvasható.
Bocsánatot kért, valamint elismerte, hogy a Bungie-nál nem tettek eleget annak érdekében, hogy megvédjék azokat a munkatársakat, akiknek erre szükségük volt.
Parsons a következőket írja:
„Szeretnék bocsánatot kérni mindenkitől, aki a Bungie-nál a biztonságos, tisztességes és professzionális munkakörnyezetnél kevesebbet tapasztalt. Nem azért vagyok itt, hogy megcáfoljam vagy megkérdőjelezzem azokat a tapasztalatokat, amelyeket ma látunk megosztani azoktól az emberektől, akik megtisztelték a stúdiónkat az idejükkel és tehetségükkel. A tetteink, vagy néhány esetben a tétlenségünk fájdalmat okozott ezeknek az embereknek. Személyesen és a Bungie-nál mindenki nevében bocsánatot kérek, akiről tudom, hogy mély együttérzést és szomorúságot érez, amikor ezeket a beszámolókat olvassa”.”
A továbbiakban felvázol néhány változtatást, amelyeket a stúdió az elmúlt években a jobb munkakörnyezet érdekében tett, de hozzáteszi, hogy „ez nem elég, és túl sokáig tartott.
Ez sem söpörte el a rossz tapasztalatokat, amelyeket az emberek a stúdiónál szereztek”.
Zárszóként megjegyzi: „Az embereinkkel való törődéssel kapcsolatos intézkedéseink meghatározzák a Bungie jövőjét, és ez a legfontosabb célunk. Hálásak és alázatosak vagyunk, hogy folytathatjuk ezt a munkát”.”
Meg kell jegyezni, hogy az IGN több forrása is egyetért abban, hogy a Bungie lépéseket tesz afelé, hogy jobb munkahely legyen. Ám a vezérigazgató nyilatkozatából
egyértelmű, hogy úgy érzi, van még mit tenniük.
forrás: gamingbible